Każda jednostka powinna w swojej dokumentacji opisującej politykę rachunkowości umieścić wskazówki dotyczące przebiegu procesu likwidacji środków trwałych, dokumenty obowiązujące w tym zakresie, tryb ich sporządzania i przekazywania.
Zlikwidowany środek trwały należy wyksięgować z kont:
- Środki trwałe
- Umorzenie środków trwałych
- Odpisy aktualizacyjne środków trwałych jeśli składnik ten był wcześniej obejmowany odpisem z tytułu utraty wartości.
Jeśli procesowi likwidacji towarzyszą koszty, przeprowadzenia likwidacji np. rozbiórki, transportu , koszty utylizacji to są one księgowane w poczet pozostałych kosztów operacyjnych. Wszelkie odzyski, czyli materiały, jakie uda się pozyskać, np. w wyniku złomowania, jednostka może zaksięgować na konto magazynu, jeżeli odzyskane materiały podlegają składowaniu. Są one ujmowane jako zawieszenie pozostałych przychodów operacyjnych.