Trasa wylotowa w ciągu drogi S8 ma powstać do grudnia 2015 roku, jednak już wiosną przyszłego roku jest szansa na przejechanie odcinkiem od węzła Opacz w stronę Katowic. Kierowcy jadący do Krakowa musieliby jeszcze do końca 2014 roku korzystać z Alei Krakowskiej. Do grudnia powstałby również węzeł Janki Małe.
Wylotówki z Warszawy – nowe terminy oddania do użytku tras S7 i S8
Kierowcy będą mogli skorzystać z części nowej trasy wylotowej w stronę Katowic na S8 w przyszłym roku, jeśli GDDKiA się na to zgodzi. Odcinek drogi S7 z Warszawy do Płońska nie trafił na listę zadań podstawowych w projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020.
Nowa trasa do Katowic mogła być otwarta pod koniec 2014 roku, jednak spadek temperatur uniemożliwił wykonawcy ułożenie wszystkich warstw asfaltu. Prawdopodobnie prace te uda się zrealizować najpóźniej do połowy następnego roku. Kolejnym krokiem byłoby dokończenie odnogi trasy ekspresowej w stronę Krakowa, której budowa zaczęła się w ostatnich tygodniach. GDDKiA musi zaakceptować wcześniejsze oddanie do użytku części inwestycji. Warunkiem będzie uzyskanie przez wykonawcę pozwolenia na użytkowanie części trasy w nadzorze budowlanym.
Odcinek drogi S7 natomiast znalazł się na liście rezerwowej projektów PBDK.Obecnie trwają prace przygotowawcze. Warszawski oddział GDDKiA prowadzi prace projektowe dla drogi S7 z Płońska do Warszawy, w podziale na dwa odcinki: Warszawa – Czosnów i Płońsk – Czosnów. Północny wylot ze stolicy powinien powstać przynajmniej w części omijającej Łomianki i dochodzącej do dwupasmowej trasy krajowej w Czosnowie.
Gazeta Wyborcza, rynekinfrastruktury.pl
Zobacz także:
Tagi: roboty drogowe, drogi ekspresowe, GDDKiA
