Odcinkowy pomiar prędkości – nowa broń ITD

Data: 25-08-2013 r.

Niebawem do Inspekcji Transportu Drogowego trafi 29 zestawów do odcinkowego pomiaru prędkości. Mają one wesprzeć prawie 350 fotoradarów, które wcale nie przyczyniły się do poprawy statystyk wypadków, ani nie zwiększyły wpływów do budżetu państwa.

Zasada działania odcinkowego pomiaru prędkości jest prosta. W dwóch punktach trasy, na której obowiązuje jeden limit prędkości, ustawiane są bramki z kamerami. Gdy samochód mija pierwszą z nich, w pamięci systemu zapisywany jest czas i numer rejestracyjny auta. To samo dzieje się podczas opuszczania objętej pomiarem strefy. Jeśli urządzenie wyliczy, że kontrolowany fragment drogi został przejechany za szybko, prześle odpowiednią informację do ITD, a ta wystawi mandat.

Testowy odcinek nowego systemu znajdujący się na drodze krajowej nr 5 ma nieco ponad 2 km. Jednak według założeń objęte kontrolą fragmenty dróg mogą być dłuższe. W terenie zabudowanym będą mierzyć maksymalnie dziesięć kilometrów, a poza nim dwadzieścia. Na dłuższych odcinkach możliwe będzie też ustawienie dodatkowych bramek z kamerami między pierwszą a ostatnią, co pozwoli na dokładniejszą kontrolę.

Zwolnienie przed bramkami systemu odcinkowego pomiaru prędkości nic nie da, ponieważ prędkość wyliczana jest matematycznie. Istnieją jednak dwie możliwości oszukania systemu − można zrobić sobie przerwę na odpoczynek po wjechaniu w strefę pomiaru lub zjechać z objętej dozorem trasy przed końcem odcinka pomiaru. Niestety, oba sposoby nie są niezawodne.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Obsługa tachografu

pobierz

Dokumentacja kadrowa kierowcy

pobierz

Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu

pobierz

Niemiecka płaca minimalna

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 32077 )
Array ( [docId] => 32077 )