Krokodyle w nieoznakowanych radiowozach. Jakie mają auta

Kategoria: Logistyka
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 15-10-2012 r.

Od września 2012 roku Inspekcja Transportu Drogowego dysponuje nie oznakowanymi radiowozami, wyposażonymi w fotoradary. Oznacza to, że już nie tylko policja może kontrolować prędkość auta w ruchu. Nieco inna jest strategia ITD od tej stosowanej przez drogówkę. Jednak efekt dla kierowcy jadącego za szybko, będzie tak samo dotkliwy.

Inspektorzy Transportu Drogowego, od koloru mundurów i oznakowanych pojazdów, zwani krokodylami, dostali we wrześniu 2012 r. nowe narzędzia do kontroli pojazdów jadących z nadmierną prędkością. O ile w policyjnych radiowozach drogówki, umieszczone są wideoradary, to nowe nieoznakowane radiowozy ITD wyposażone zostały w fotoradary, mogące robić zdjęcia pojazdom w ruchu.

Różnica w karaniu mandatami „spieszących się” kierowców polegać ma także na tym, że inspektorzy w nieoznakowanych radiowozach zatrzymywać będą tylko w przypadku wyjątkowo niebezpiecznie, brawurowo lub agresywnie jadących kierowców bądź obcokrajowców. W większości przypadków, gdy będzie to po prostu za wysoka w stosunku do dozwolonej prędkość, skończy się na wykonaniu przez umieszczony w radiowozie fotoradar zdjęcia, a następnie po sprawdzeniu danych właściciela auta, otrzyma od drogą korespondencyjną mandat ze zdjęciem na dowód przewinienia.

 

Do prowadzenia kontroli prędkości z użyciem fotoradarów, ITD otrzymała: 11 Fordów Focus kombi, 11 Fordów Mondeo, 7 Peugeotów Patner, 3 Ople Astra Classic (Astra H), 2 Ople Insignia 2.0 turbo oraz 1 Opel Insignia OPC 2.8 V6 turbo 325 KM. Jak informuje tygodnik „Motor”, inspektorzy nie będą ścigać szybko przemieszczających się aut. Wystarczy, że rozpędzone ponad obowiązujące normy auto wyprzedzi lub wyminie radiowóz nie oznakowany ITD, by zostało mu zrobione zdjęcie. Zakupione Fordy i Peugeoty wyposażone zostały w czeski fotoradar Ramer AD 9C, który może mierzyć prędkość podczas postoju oraz w trakcie jazdy. Sprzęt taki może też kontrolować auta odjeżdżające oraz nadjeżdżające nawet na trzech pasach ruchu, które poruszają się z prędkością od 5 do 250 km/h.


Piotr Mieszkowski




Zobacz także:

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Obsługa tachografu

pobierz

Dokumentacja kadrowa kierowcy

pobierz

Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu

pobierz

Niemiecka płaca minimalna

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 32124 )
Array ( [docId] => 32124 )

Array ( [docId] => 32124 )