Pracodawca może zlecić służbie bhp wykonywanie dodatkowych zadań

Kategoria: Warunki pracy
Data: 31-01-2014 r.

Pracodawca decyduje, w jaki sposób zagospodarować czas pracowników służby bhp. Bierze pod uwagę liczbę zatrudnionych pracowników, wykonywane przez nich zadania bieżące (np. liczbę kontroli potwierdzonych protokołami, liczbę szkoleń, zakres prowadzonej dokumentacji) i zadania jednostkowe (np. analiza stanu bhp, badanie wypadków, udział w ocenie ryzyka zawodowego, opiniowanie instrukcji).

Jeżeli pracodawca uważa, że związane z zadaniami służby bhp zajmowanie się w zakładzie skonsolidowaną obsługą dotyczącą odzieży roboczej nie pogorszy zapewnienia pełnej realizacji 22 zadań służby bhp, to ma takie prawo zlecić wykonywanie takich zadań.

Podobnie sprawa wygląda z szkoleniami i instrukcjami bhp, okresowymi badaniami lekarskimi czy zapewnieniem środków ochrony indywidualnej. W sytuacji natomiast gdy dodatkowe zadanie uniemożliwia realizację podstawowych zadań służby bhp zapisanych w rozporządzeniu z 2 września 1997 r., to pracownicy służby bhp powinni zgłosić to pracodawcy. Muszą wtedy wykazać, że wykonywanie tego zadania powoduje, iż brakuje im czasu na realizację zadań podstawowych i tym samym obniża poziom kryterium zapewnienia warunków bhp w zakładzie.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Poznaj skuteczne sposoby zmniejszania ryzyka wypadków przy pracach na wysokości

pobierz

Odpowiedzialność za uchybienia w zakresie szkoleń bhp

pobierz

5 praktycznych przykładów omawiania bezpieczeństwa pożarowego w ramach szkoleń bhp ułatwi Ci przygotowanie szkolenia

pobierz

Ryzyko zawodowe a ergonomia stanowisk pracy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 33146 )
Array ( [docId] => 33146 )