Rejestrowanie zmian w tekście

Autor: Kędra Przemysław
Data: 20-08-2012 r.

Gdy pracujemy wspólnie nad jednym dokumentem, warto byłoby gdyby druga osoba mogła zobaczyć wprowadzone przez nas zmiany. Dzięki funkcji rejestrowania zmian w Open Office jest to możliwe. Zobacz jak włączyć rejestrowanie zmian w tekście.

Zaimplementowanie funkcji rejestrowania zmian pozwala sprawdzić jakie fragmenty dokumentu zostały zmodyfikowane, a także zaakceptować lub odrzucić zmiany. Dzięki temu nie trzeba od początku przeglądać całego dokumentu, ale można skupić się wyłącznie na wyróżnionych fragmentach tekstu.

Aby modyfikować dokument w trybie rejestracji zmian, należy wybrać z menu narzędzia Edytuj, pozycję Zmiany, a następnie Rejestruj.

Od teraz każdy wprowadzony tekst będzie wyróżniony za pomocą innego koloru czcionki i podkreślenia. Dodatkowo po najechaniu na niego kursorem, zobaczymy kiedy został wstawiony.

Naniesione zmiany możemy zaakceptować albo odrzucić – wystarczy kliknąć prawym klawiszem myszki na fragmencie tekstu i wybrać pozycję zaakceptuj zmianę lub odrzuć zmianę.

W przypadku, gdy naniesione poprawki w tekście zostaną odrzucone – zostanie przywrócona ich poprzednia forma.


Zobacz także:

Kędra Przemysław

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 34191 )
Array ( [docId] => 34191 )