Jasno ustalone zasady
Podstawą braku nieporozumień dotyczących rozliczania kosztów służbowych rozmów telefonicznych jest jasne ustalenie zasad tego procesu na samym początku współpracy. Odpowiednia informacja na ten temat powinna być zawarta w warunkach zatrudnienia. Określenie, czy pracownik ma korzystać z telefonu służbowego czy prywatnego, jak też wskazanie podstaw do rozliczeń rozmów telefonicznych z pewnością zmniejszy prawdopodobieństwo wystąpienia konfliktu.
Telefon służbowy czy telefon prywatny?
Mogłoby się wydawać, że idealnym rozwiązaniem problemu jest wręczenie pracownikowi telefonu służbowego. Jednak nie zawsze jest on gwarantowany przez pracodawcę. Niekiedy też pracownicy preferują korzystanie ze swojego prywatnego unikając posiadania dwóch komórek, co jest z reguły dosyć niewygodne.
Jeżeli zdecydujesz się na to drugie rozwiązanie, powinieneś ustalić zasady rozliczania jego kosztów. Poza tym wyposażenie personelu w telefon służbowy również nie zwalnia Cię od obowiązku kontroli przeprowadzanych rozmów.