Znikające wiadomości e-mail

Data: 20-11-2013 r.

Po kolejnym uruchomieniu Outlook Expressa możesz z przerażeniem odkryć, że zniknęła pokaźna część albo nawet wszystikie wiadomości e-mail, mimo że nie były kasowane. Spokojnie, prawie na pewno ich nie utraciłeś.

Jak już wiesz, w tym programie wiadomości są przechowywane w plikach DBX. Jeden plik DBX odpowiada jednemu folderowi z wiadomościami. Możesz mieć, np. plik Skrzynka odbiorcza.dbx, a jeśli utworzyłeś podfoldery to będziesz miał także pliki takie jak Sklep.dbx czy Korespondencja z Markiem.dbx. Ze względów technicznych Outlook Express nie może jednak powiększać jednego pliku w nieskończoność. Jeżeli trzymasz bardzo dużo wiadomości w Skrzynce odbiorczej niepodzielonej na foldery, to plik Skrzynka odbiorcza.dbx zostanie w pewnym momencie przez Outlook Express „zamknięty”, a otwarty zostanie nowy plik Skrzynka odbiorcza(1).dbx, w której będą umieszczane nowsze e-maile. Outlook Express nie wyświetli Ci jednak wiadomości z obu tych plików a jedynie tego nowszego – taka jest najczęstsza przyczyna „zniknięcia” Twoich e-maili.

Sprawdź więc czy w znanym Ci już folderze przechowywania poczty jest plik Skrzynka odbiorcza (1).dbx o niewielkim rozmiarze. Jeżeli znalazłeś ten plik, skasuj go i zmień nazwę pliku Skrzynka odbiorcza.dbx na Skrzynka odbiorcza (1).dbx.

Zdarza się również, że w wiadomościach pocztowych otrzymujesz link prowadzący bezpośrednio do jakiejś strony w Internecie. Jeżeli po jego kliknięciu nic się nie dzieje (nie otwiera się przeglądarka internetowa) to:

  1. W Eksploratorze Windows z menu Narzędzia wybierz Opcje folderów oraz Typy plików.

  2. Wskaż typ URL:Protokół HTTP.

  3. Ścieżka do aplikacji wykonującej akcję powinna wyglądać następująco: "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" -nohome.

Jeżeli z kolei po otwarciu przeglądarki wyświetla się jedynie pusta strona to przyczyna takiego stanu rzeczy jest inna:

  1. Z menu Start wybierz polecenie Uruchom i wpisz w nowym okienku cmd oraz wciśnij [ENTER].

  2. W otwartym oknie wiersza polecenia wpisz polecenie regsvr32 urlmon.dll oraz wciśnij [ENTER].

  3. Zrestartuj komputer.

  4. Po restarcie komputera otwórz Panel sterowania (znajdziesz go w Menu Start pod Ustawienia). W Opcjach internetowych zaznacz kartę Zaawansowane i wciśnij przycisk Resetuj.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 34327 )
Array ( [docId] => 34327 )

Array ( [docId] => 34327 )