Czym jest marketing bezpośredni

Autor: Woźniak Wojciech
Data: 27-06-2012 r.

Marketing bezpośredni jest działaniem skierowanym do poszczególnych klientów, dzięki temu można otrzymać natychmiastową mierzalną reakcję. Wbrew nazwie, marketing ten pozwala konsumentom na nabywanie produktów bez potrzeby bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą.

Marketing bezpośredni

W dzisiejszych czasach z pomocą marketingu bezpośredniego przedsiębiorca może oferować swoje produkty oraz usługi bez konieczności kontaktu z klientem. Wymaga to jednak posiadania indywidualnych informacji na jego temat. W takich bazach znajdują się dane dotyczące o preferencji klientów, mogą tworzyć je np. listy adresowe.

Firma może posiadać własne bazy danych lub nabyć je od innych przedsiębiorstw, jednak w niektórych krajach takie praktyki są nielegalne. Sam proces ich tworzenia również może być ograniczany przez obowiązujące w poszczególnym kraju prawo. W Polsce każdy zbiór danych osobowych wymaga rejestracji w GIODO.

W obecnych czasach marketing bezpośredni rozwija się bardzo dynamicznie, zawdzięcza to w szczególności internetowi. Wykorzystuje więc fakt, że obecnie nasza rzeczywistość składa się w dużej mierze z mediów cyfrowych, a klienci coraz częściej dokonują zakupów bez wychodzenia z domu.

Formy marketingu bezpośredniego

Obecnie głównymi formami marketingu bezpośredniego są:

  • Sprzedaż online – działania te wykorzystują internet do zaprezentowania i sprzedania usługi lub produktów. Internet pozwala na szybki kontakt z klientem i zebranie najistotniejszych informacji na jego temat, co umożliwia dopasowanie produktu do preferencji. Aktualnie jest to najszybciej rozwijający się rodzaj marketingu bezpośredniego, który bardzo szybko zaczął przynosić ogromne zyski.
  • Sprzedaż telewizyjna – marketing skupia się w tym wypadku na reklamowaniu produktu lub usług za pomocą telewizji. W tym celu prowadzone są programy mające zaprezentować wszystkie walory produktu/usługi i umożliwić zakupu. W Polsce ta forma sprzedaży nazywana jest popularnie telezakupami.
  • Sprzedaż wysyłkowa – w tym wypadku zamówienia towarów składa się po zapoznaniu z katalogiem produktów. Obecnie często łączy się ją ze sprzedażą online, ponieważ w ten sposób udostępniane są katalogi.


Zobacz także:

Woźniak Wojciech

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25580 )
Array ( [docId] => 25580 )

Array ( [docId] => 25580 )