Facebook w strategii marketingowej - czy duża liczba fanów przedkłada się na sukces firmy

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 07-09-2012 r.

Facebook jest niezbędnym narzędziem w każdej strategii marketingowej. Posiadanie fanpage’a jest obecnie nieomal obowiązkiem każdej firmy, która chce skutecznie się zareklamować w internecie. Jednak czy kliknięcia „Lubię to!” przekładają się na rzeczywiste zainteresowanie Twoim produktem?

Ilość fanów na Facebooku miernikiem popularności

Prowadząc fanpage, z reguły zwracasz uwagę na ilość posiadanych fanów. Im ona większa, tym wyższy poziom Twojej satysfakcji. Jednak czy ilość fanów świadczy o sukcesie promowanej przez Ciebie marki?

Użytkownicy portali społecznościowych bardzo często działają impulsywnie. Pod wpływem chwili i aktualnego nastroju stają się fanami poszczególnych marek. „Polubienie” konkretnej marki nie musi jednak być równoznaczne z rzeczywistym zaangażowaniem w korzystanie z produktów firmy. Oczywiście posiadanie szerokiej grupy fanów zwiększa Twoje szanse na dotarcie do klientów. Jednak ilość zwolenników z reguły nie przekłada się na rzeczywistą sprzedaż czy zyski firmy.

Lubię, bo mi się opłaca

Głównym powodem powyższej sytuacji jest fakt, że część kliknięć „Lubię to!” jest wynikiem zachęcającej kampanii konkretnej marki. Klienci z reguły stają się zwolennikami konkretnej marki, bo im się to po prostu opłaca.

Pewnie wiele razy spotkałeś się na Facebooku z akcjami, w których polubienie konkretnego profilu gwarantowało otrzymanie zniżkowego bonu, było dostępem do gry czy pozwalało na udział w konkursie. Zdobywanie zwolenników w ten sposób jest po części pozornym zaangażowaniem użytkowników w działalność firmy. Wprawdzie zachęcenie klientów do marki poprzez oferowanie konkretnych korzyści pozostawia pozytywne skojarzenia z firmą. Jednak nie gwarantuje zaangażowania w szerszym zakresie niż jedynie skorzystanie z bezpłatnej oferty.

Nieświadomi klienci

Istotną kwestią jest również fakt, że użytkownicy portali społecznościowych stają się zwolennikami konkretnych marek nie do końca świadomie. Kierując się działalnością swoich znajomych często automatycznie klikają „Lubię to!”.

Przeprowadzone ostatnio badania potwierdzają, że ponad połowa internautów nie jest w stanie podać marki, jaką ostatnio polubiło na portalu typu Facebook. O czym to świadczy? Klienci stają się jedynie pozornymi zwolennikami, a często nie przywiązują uwagi do swojej aktywności na portalach społecznościowych.

Z punktu widzenia właściciela fanpage`a posiadanie strony na Facebooku może być korzystne. Jednak ilość posiadanych fanów w żaden sposób nie musi przekładać się na rzeczywiste zyski firmy.


Zobacz także:

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25606 )
Array ( [docId] => 25606 )

Array ( [docId] => 25606 )