Internet w strategii marketingowej

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 07-09-2012 r.

Internet jest obecnie najszerszym polem działań promocyjnych większości firm. Każde przedsiębiorstwo powinno wykorzystać sieć do promocji swoich produktów i usług. Jednak czy powinien być medium nr 1 w Twojej strategii marketingowej?

Najpowszechniejszy

Nie ma żadnych wątpliwości, że internet jest medium o największym zasięgu. Każdego dnia korzystają z niego miliardy użytkowników. Posiadanie strony internetowej czy realizacja strategii marketingowej w sieci pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów czy kontrahentów nie tylko na terenie kraju, ale również poza jego granicami.

Wszystko zależy od sposobu organizacji kampanii reklamowej, jak również od rodzaju oferowanych przez Ciebie usług.

Niedrogi

Kampania marketingowa w internecie nie musi być wcale kosztowna. Wszystko zależy od działań podjętych w sieci. Stworzenie strony jest podstawą i niesie ze sobą określone koszty. Jednak np. działanie na fanpage`u nie naraża Cię już na wysokie koszty. Możesz również stworzyć darmowy blog, który będzie przyciągał nowych klientów.

Z opcji płatnych warto skorzystać wtedy, kiedy wiesz, że Cię na nie stać i przyniosą one pożądane rezultaty. Zaczynając własną działalność w sieci warto w pierwszej kolejności wykorzystać rozwiązania tańsze bądź darmowe. Jeżeli przyniosą oczekiwane efekty, to być może korzystanie z wariantów płatnych nie będzie konieczne.

Skonkretyzowany

Dużym atutem internetu jako medium jest możliwość skonkretyzowania grupy docelowej, do której ma być skierowana Twoja kampania. Oczywiste jest, że im bardziej dostosowana oferta do potrzeb klienta, tym większa szansa na jego pozyskanie. Media tradycyjne (radio, telewizja) pozwalają z reguły na kampanię ogólną. Prasa daje nieco więcej możliwości w skonkretyzowaniu grupy docelowej (np. reklama w czasopismach branżowych). Jednak internet przoduje w możliwościach skierowania kampanii do konkretnej grupy.

Jednym słowem Internet to medium, które nie tylko nie naraża Cię na wysokie koszty, ale daje także duże szanse na powodzenie kampanii.


Zobacz także:

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25604 )
Array ( [docId] => 25604 )

Array ( [docId] => 25604 )