Oznakowanie „made in” zmniejsza konkurencyjność polskich firm

Data: 04-09-2013 r.

Z pakietu Komisji Europejskiej dotyczącego bezpieczeństwa produktów i nadzoru rynku należy usunąć zapis zobowiązujący przedsiębiorców do stosowania oznakowania „made in” tzn. oznaczania państwa pochodzenia produktów niespożywczych – apelują Konfederacja Lewiatan i Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Zdaniem pracodawców oznakowanie „made in" nie zwiększa bezpieczeństwa produktów. W związku z tym proponują, aby Polska opowiedziała się za usunięciem zapisu zobowiązującego przedsiębiorców do oznaczania państwa pochodzenia produktów niespożywczych. Pracodawcy twierdzą, że bezpieczeństwo tych artykułów i tak jest gwarantowane przepisami sektorowymi, w związku z tym stosowanie oznaczenia „made in” nie poprawia możliwości śledzenia produktu w łańcuchu dostaw. Dodatkowo, oznakowanie to komplikuje produkcję i zwiększa koszty – twierdzą pracodawcy.

Konfederacja Lewiatan uważa, że oznakowanie „made in" może także zmniejszyć konkurencyjność polskich firm kosmetycznych. Organizacja pracownicza twierdzi również, że jest ono trudne do stosowania ze względu na wieloetapowość produkcji i zlokalizowanie poszczególnych etapów w różnych krajach. W związku z tym podnoszą, że stosowanie takich oznaczeń nie zagwarantuje konsumentom rzetelnej informacji o pochodzeniu produktów – komentują pracodawcy.

Organizacja krytycznie odniosła się również do zaproponowanych przez Komisję Europejską kryteriów oznaczania kraju pochodzenia. Odwołanie się do przepisów celnych nie realizuje celów, jakie stawia sobie KE – twierdzą pracodawcy.

Źródło: Konfederacja Lewiatan

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25884 )
Array ( [docId] => 25884 )

Array ( [docId] => 25884 )