Usprawnienie procesu przygotowania wysyłki zamówienia

Data: 23-10-2013 r.

W każdej firmie pracownicy chcą usprawnić proces przygotowania wysyłki. W tym celu należy przeanalizować główne operacje realizacji zamówienia. Aby poprawić wysyłkę trzeba posłużyć się schematem przygotowania wysyłki zamówienia.

Na początek należy przyjrzeć się głównym operacjom w procesie realizacji zamówienia:

  • od momentu jego otrzymania,

  • poprzez kompletację,

  • przygotowanie dokumentów,

  • aż do załadunku i wysyłki.

Oto przykład procedury najczęściej stosowanej przy przygotowaniu wysyłki zamówienia:

Etap 1. Proces realizacji rozpoczyna się od klienta, który składa zamówienie do działu obsługi klienta. Osoby odpowiedzialne za kontakty z nim zajmują się ustaleniem szczegółów związanych z danym zamówieniem oraz przekazaniem wytycznych odnośnie do załadunku i dostawy do magazynu.

Etap 2. W magazynie zamówienia zostają wydrukowane zgodnie z datami załadunków i jako listy pobrań przekazane pracownikom szykującym towar.

Etap 3. Pracownicy pobierają z miejsc składowania poszczególne pozycje ze zlecenia i odstawiają je na wcześniej ustalone pole odkładcze.

Etap 4. Następnie przeprowadza się kontrolę zgodności odstawionych produktów z zamówieniem.

Etap 5. Po akceptacji kompletności przesyłki, przygotowywane są odpowiednie dokumenty wysyłkowe. W międzyczasie dział obsługi klienta po otrzymaniu informacji o możliwości załadunku wystawia fakturę, którą później wysyła do klienta.

Etap 6. Proces realizacji zamówienia kończy się w momencie dostarczenia artykułów do klienta i stwierdzeniu zgodności dostawy z pierwotnym zamówieniem.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25889 )
Array ( [docId] => 25889 )

Array ( [docId] => 25889 )