Szanse i zagrożenia dla pracowni krawieckiej

Autor: Woźniak Wojciech
Data: 30-08-2012 r.

Pracownia krawiecka jest działalnością gospodarczą, która często pozwala spełnić się artystycznie jej właścicielowi i pracownikom. Przemyślany biznesplan i doświadczenie gwarantują sukces w tym segmencie rynku. Istnieją również zagrożenia, które mogą wystawić nerwy przedsiębiorcy na próbę.

Szanse pracowni krawieckiej

Segment rynku związany stricte z krawiectwem nie jest rynkiem przesyconym. Wystarczy sprawdzić, ile pracowni krawieckich znajduje się w dużym mieście. Większość z nich istnieje już od wielu lat, a do ich klientów zaliczają się m.in. filharmonie i teatry.

Pracownie krawieckie nie są podmiotami gospodarczymi, które są w stanie obsłużyć setki klientów miesięcznie. Dlatego w obecnej sytuacji rynkowej przedsiębiorca decydujący się na otwarcie pracowni krawieckiej nie będzie zmuszony do dramatycznej walki o klienta z konkurencją.

Krawiectwo jest sztuką zanikającą. Otwierając pracownię przedsiębiorca podtrzymuje tradycje krawiectwa w Polsce. W kraju zwiększa się również liczba osób, którym nie wystarczą ubrania dostępne masowo w sieciach sklepów handlowych. A szycie ubrań na miarę to niejedyny sposób na zarobek w pracowni krawieckiej. Dochodzą do tego poprawki ubrań, naprawa, szycie elementów wystroju na zamówienie czy też własne kolekcje. Dobre pracownie dostają również zamówienia od teatrów, grup inscenizacyjnych lub służb mundurowych.

Warto pójść także w stronę wyposażenia wnętrz np. szyć ozdobne poduszki lub poszewki. Również właściwe wykorzystanie internetu pozwoli na zdobycie klientów oraz sprzedaż własnych kolekcji, z czego wciąż korzysta bardzo mały odsetek pracowni krawieckich, a co pozwala zdobyć klientów również poza krajem.

 

Zagrożenia dla pracowni krawieckiej

Pracownia krawiecka może zmagać się na początku z brakiem klientów, szczególnie jeżeli w jej pobliżu istnieje już podobny podmiot gospodarczy. Najważniejsze staje się pozyskanie stałych klientów. Należy również pamiętać, że konkurencją są również sieci odzieżowe, które sprzedają ubrania produkowane masowo.

Pracownia krawiecka nie jest w stanie konkurować ilością towaru z tanimi ubraniami z różnych sieci odzieżowych. Wyróżnia się za to jakością. Tak więc największym zagrożeniem dla pracowni jest problem z pozyskaniem klientów. Ich zdobycie na początku działalności jest utrudnione, kiedyś ludzie częściej niż teraz decydowali się na ubrania szyte na miarę. Osoby, które korzystają z takich usług mają zwykle stałą, zaufaną krawcową. Zakład musi sam postarać się o pierwsze zlecenia oraz przeprowadzać działania marketingowe.


Zobacz także:

Woźniak Wojciech

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 26086 )
Array ( [docId] => 26086 )