W wielu miastach nie brakuje zakładów fryzjerskich, jednak mimo to, wciąż powstają kolejne. Kluczem do otwarcia dobrego salonu, który będzie konkurencyjny i świadczył usługi na dobrym poziomie, jest stworzenie listy szans i zagrożeń dla funkcjonowania tego typu lokalu. To z kolei pozwoli opracować właściwą strategię działania.
Szanse
Dla salonu fryzjerskiego dużą szansą jest stworzenie bogatej oferty. Wiele dotychczas funkcjonujących zakładów proponuje tylko podstawowe usługi, jak np. strzyżenie. Oferując klientom więcej zabiegów możemy liczyć na to, że nasi klienci skuszą się na wypróbowanie naszych umiejętności np. w zakresie modelowania fryzur.
Świadczenie bardziej rozbudowanych usług jest także bardziej dochodowe – z reguły są one droższe. Ponadto bardzo sprzyjające w tym biznesie może być stworzenie miejsca przyjaznego, do którego klienci będą chcieli wracać. Dlatego w zakładzie dobrze jest zaoferować oczekującym na usługę osobom darmową kawę lub herbatę, a także możliwość przeglądu prasy codziennej i branżowej.
Dodatkowo warto zaproponować klientom akcje rabatowe i karty stałego klienta. Pozwoli to zatrzymać przy sobie pewnych klientów, a także pozyskać nowych. Oprócz tego warto wyrobić sobie wizerunek salonu, który oferuje wysokiej jakości usługi, a jednocześnie jest przyjazny i niedrogi.
Zagrożenia
Zagrożeniem dla tego typu działalności jest niewątpliwie duża konkurencja. Wiele osób jest przyzwyczajonych do swojego fryzjera, któremu ufa, nawet pomimo wąskiej oferty lub wysokiej ceny usług. Ponadto w wielu miastach na rynku funkcjonuje już wiele salonów fryzjerskich, co sprawia, że konkurencja w tych miejscach jest bardzo wysoka.
Problemem może być także znalezienie odpowiedniego lokalu pod tego typu działalność. Usytuowanie go w podwórzu lub w nieciekawej okolicy może spowodować, że część osób nie odnajdzie naszego zakładu lub nie będzie chciała do niego przyjść.
Zagrożeniem może być również duża rotacja pracowników wyspecjalizowanych we fryzjerstwie, co może niekorzystnie wpłynąć na wizerunek firmy.
Zobacz także: