Rejestracja w GIODO
Prowadząc sklep internetowy, tworzysz z reguły bazę danych swoich klientów. Znajdują się w niej najczęściej ich podstawowe dane osobowe, tj. imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu czy mail. Powinna ona zostać zgłoszona Generalnemu Inspektorowi Danych Osobowych i podlegają rejestracji. Jeżeli posiadasz kilka różnych baz danych, każda powinna zostać zgłoszona do GIODO oddzielnie. Tylko w taki sposób zadbasz o odpowiednie bezpieczeństwo przechowywanych danych swoich klientów.
Regulamin szczegółowy, nie ogólny
Każdy sklep internetowy musi posiadać regulamin określający zasady korzystania z usług sklepu. Wbrew pozorom publikacja regulaminu na stronie internetowej sklepu nie jest jedynie formalnością. Głównym celem każdego tego rodzaju zbioru informacji jest dostarczenie klientowi wiedzy nie tylko na temat zasad korzystania z usług e-sklepu, ale również tych, które dotyczą możliwości rozwiązywania ewentualnych kwestii spornych. Pamiętaj, że każdy klient jest konsumentem i ma z tego tytułu określone prawa.
Poza tym zbyt ogólnie sformułowany regulamin nie będzie działał na Twoją korzyść. Po pierwsze wszystko, co nie jest do końca jasne odstrasza potencjalnych klientów. Poza tym zbyt ogólnikowe stwierdzenia mogą stanowić podstawę do dowolnej interpretacji ich znaczenia. Dlatego warto przemyśleć treść regulaminu. Poświęcenie temu nieco więcej czasu pozwoli Ci na uniknięcie wielu problemów w przyszłości.