W świecie przedsiębiorstw często korzysta się ze skrótów. Problem mają wtedy początkujący przedsiębiorcy, którzy nie mieli okazji zaznajomić się jeszcze z ich znaczeniem. Artykuł ten pomocny będzie również dla osób, które chcą sobie przypomnieć i powtórzyć znaczenia określonych skrótów.
CEO, „Chief Executive Officer”, dyrektor generalny, w niektórych przedsiębiorstwach używany zamiennie z „Managing Director”, czyli dyrektorem zarządzającym. Polskim odpowiednikiem jest prezes zarządu. Osoba posiadająca ostateczną władzę wykonawczą w przedsiębiorstwie.
CFO, „Chief Financial Officer”, dyrektor finansowy. Odpowiada za należyte zarządzanie finansami przedsiębiorstwa. Dba o prawidłowy rozwój i nadzoruje przyjętą przez zarząd strategię biznesową organizacji.
CIO, „Chief Information Officer”, dyrektor działu informatyki. Biorąc pod uwagę obecny stopień informatyzacji i jej znaczenie, jest to bardzo odpowiedzialna funkcja. Ma duży wpływ na kształtowanie rozwoju przedsiębiorstwa.
CTO, „Chief Technical/Technology Officer”, dyrektor działu technicznego lub technologicznego. Skupia się na naukowych i technicznych możliwościach przedsiębiorstwa. Częsty w przedsiębiorstwach IT oraz na przykład biotechnologicznych, energetycznych. Odpowiada zazwyczaj bezpośrednio przed CEO.
CMO, „Chief Marketing Officer”, dyrektor działu marketingu. Osoba zarządzająca działem marketingu w przedsiębiorstwie.
COO, „Chief Operating Officer”, dyrektor operacyjny, używane zamiennie z „Director of Operations”. Jest to ważniejsza osoba w przedsiębiorstwie. Odpowiada za codzienne operacje przedsiębiorstwa. Składa raporty bezpośrednio przed CEO. COO może otrzymać tytuł „President”, wtedy staje się osobą numer dwa w przedsiębiorstwie, zaraz po CEO.