Poznasz swoją wartość
Zasadniczą kwestią, która ma wpływ na Twoją zawodową przyszłość, jest Twoja wartość. Wartościowym pracownikiem jest każdy, kto umie praktycznie wykorzystać drzemiący w sobie potencjał. Zamiłowanie do psów jest dużym atutem, ale niezbyt przyda się w pracy agenta ubezpieczeniowego.
Aby wyznaczyć własną wartość na rynku pracy, musisz ustalić sam ze sobą kilka zasadniczych kwestii. W pierwszej kolejności określ dokładnie swoje umiejętności i kompetencje, które mogą Ci się przydać w pracy zawodowej. Jak to zrobić? Weź kartkę i długopis i wypisz wszystkie te rzeczy, które – Twoim zdaniem – sprawiają, że jesteś wartościowym pracownikiem.
A może masz swoje CV, które jeszcze niedawno wysyłałeś do potencjalnych pracodawców? Jeśli tak, to przeczytaj je jeszcze raz i wykreśl z niego wszystkie informacje, które są pustymi hasłami. Hobby wyssane z palca czy zbyt wybujałe mniemanie o samym sobie może jedynie zaszkodzić w określeniu Twojej rzeczywistej wartości.
Pamiętaj, żeby zwrócić uwagę nie tylko na swoje dotychczasowe wykształcenie czy doświadczenie zawodowe, ale też na praktyczne umiejętności. Nawet najlepsze wykształcenie nie zastąpi praktycznego wykorzystania posiadanej wiedzy. Poza tym, poznając swoją wartość, będziesz w stanie określić, nad czym jeszcze warto popracować.