Zatrudniając pracowników, musisz pamiętać, że oni również mają swoje potrzeby. Niezauważanie ich czy ignorowanie z pewnością nie jest słusznym rozwiązaniem. Może to doprowadzić do demotywacji pracowników, a nawet zgłoszenia przez nich skargi do Państwowej Inspekcji Pracy.
Utrata szacunku przez pracodawcę
Celowe niezauważanie wyraźnych sygnałów wysyłanych przez personel może zostać odebrane jako wyraz lekceważenia i negatywnie odbić się na relacjach na linii pracodawca-pracownik. Jeżeli nie okażesz szacunku swoim pracownikom, mogą oni odpłacić Ci tym samym. Dlatego też lepiej spełnić część oczekiwań pracowniczych, aby zagwarantować sobie poszanowanie.
Zdemotywowanie pracowników
Brak realizacji potrzeb pracowniczych będzie również mocnym
demotywatorem w pracy. Fakt, że nikt nie zauważa ich oczekiwań sprawi,
że spadnie poziom zaangażowania podwładnych w pracę zawodową.
Ponadto
niezauważanie potrzeb pracowników może wywołać u nich poczucie
przedmiotowego traktowania, co z pewnością negatywnie odbije się na
relacjach z przełożonym.
Odpowiedzialność prawna pracodawcy za łamanie praw pracowników
Pamiętaj też, że realizacja niektórych potrzeb Twoich pracowników jest Twoim obowiązkiem. Zapewnienie odpowiednich warunków pracy, właściwych przerw czy chociażby dostępu do wody pitnej to tylko podstawowe wymagania stawiane pracodawcy.
Wbrew pozorom wielu właścicieli firm je ignoruje, narażając w ten sposób swoich pracowników na utratę zdrowia. Poza tym, jeżeli Twoje zaniedbania zostaną zgłoszone do Państwowej Inspekcji Pracy, możesz zostać obciążony karą pieniężną. Zgłoszenia do PIP-u może dokonać każdy, bez konieczności ujawniania danych.
Doceniając potrzeby podwładnych, nie tylko unikniesz ewentualnej grzywny, ale przede wszystkim wzmocnisz poczucie lojalności pracowników wobec własnej osoby i firmy.