Jak działa agent turystyczny

Kategoria: HR
Autor: Valeeva Anna
Data: 06-06-2012 r.

W dzisiejszym świecie, w którym właściwie większość osób podróżuje intensywnie po świecie warto zastanowić się nad rozpoczęciem pracy w turystyce. Dobrym sposobem na taką karierę jest funkcja agenta turystycznego.

Kim jest agent

Według polskiego prawa a dokładniej ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych pojęcie agenta turystycznego jest definiowane jako:

Przedsiębiorca, którego działalność polega na stałym pośredniczeniu w zawieraniu umów o świadczenie usług turystycznych na rzecz organizatorów turystyki posiadających zezwolenia w kraju lub na rzecz innych usługodawców posiadających siedzibę w kraju.

Warto pamiętać, że agent jest zawsze tylko reprezentantem innego przedsiębiorcy i nie występuje we własnym imieniu. W związku z tym agent nie ponosi odpowiedzialności wobec klienta zarówno za niewykonanie usług jak i za zawartą umowę. Jeżeli agent wprowadził w błąd klienta odnośnie warunków zakwaterowania bądź standardu hotelu - nie ponosi żadnych tego konsekwencji. W tym momencie wszystkie roszczenia kierujemy do organizatora usługi turystycznej, np. właściciela biura turystycznego. Wynika to z faktu, że agent działa "w imieniu i na rzecz" tego biura.

Zadania

Agent dobiera według naszych życzeń odpowiednie oferty oraz przygotowuje niezbędne informacje odnośnie kraju bądź kontynentu, gdzie chcemy się wybrać. Udziela informacji typu czy są potrzebne szczepionki, jakie są warunki klimatyczne/atmosferyczne (np. jeżeli planujemy posurfować, czy będą ku temu warunki). Informuje nas o warunkach planowanej wycieczki i dopasowuje ofertę, w taki sposób, żebyśmy byli w pełni usatysfakcjonowani.

Taka sytuacja ma swoje wady i zalety. Oczywistą wadą jest fakt, że w razie komplikacji czy też niedopełnienia warunków umowy będziemy dochodzić swoich praw wobec podmiotu, z którym wcześniej nie mieliśmy styczności, czyli biura turystycznego. Oczywistą natomiast zaletą jest fakt, że biura turystyczne to podmioty o wiele większe pod względem kapitałowym niż przedsiębiorstwo jednoosobowe. Dzięki temu mniejsze jest ryzyko np. bankructwa i utraty pieniędzy klienta.

Valeeva Anna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

30 najciekawszych pytań z prawa pracy

pobierz

Różnicowanie wynagrodzeń na takich samym stanowiskach

pobierz

Dokumentacja pracownicza

pobierz

Pracownik może krytykować decyzje szefa, ale nie jego osobę

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 26378 )
Array ( [docId] => 26378 )


Array ( [docId] => 26378 )