Dlaczego marnujemy czas w pracy
Przyczyn marnowania służbowego czasu można by było szukać w nieskończoność. Badania dowodzą, że w ciągu ośmiogodzinnego czasu pracy możesz marnować nawet cztery godziny dziennie! Jak to możliwe?
Zastanów się chwilę, czy przychodząc do pracy, nie sprawdzasz w pierwszej kolejności maili czy nie odwiedzasz portali społecznościowych? Czy w czasie pracy nie korzystasz z internetowych komunikatorów w celach prywatnych? A co z telefonem komórkowym? Czy nie zdarza Ci się wysyłać kilku SMS w czasie, kiedy powinieneś zająć się służbowymi obowiązkami?
Szczera odpowiedź na powyższe pytania pozwoli Ci zrozumieć, na co tracisz tak dużo czasu. Dostęp do internetu to nie jedyny powód, przez który tracisz czas. Często marnujesz go na grzecznościowe rozmowy ze współpracownikami, chociaż nie zawsze masz na nie ochotę, czy na spotkania, które nie przynoszą żadnego biznesowego efektu.
Przeanalizuj w wolnej chwili dokładnie swój dzień pracy, a sam przekonasz się, że wiele codziennych czynności sprawia, że tracisz cenny czas bezpowrotnie.
Wyeliminuj „rozpraszacze”
Jak w związku z powyższym oduczyć się tych wszystkich czynności? Podstawową kwestią jest eliminacja tzw. „rozpraszaczy”. Jeżeli przystępujesz do realizacji konkretnego zadania, wyłącz wszystkie komunikatory, portale społecznościowe oraz skrzynki mailowe.
Wbrew pozorom niewinne zerkanie na wypowiedzi Twoich znajomych na Facebooku czy GoldenLine może zająć Ci o wiele więcej czasu niż praca nad projektem. Z pewnością niejednokrotnie miałeś do czynienia z sytuacją, gdzie „chwilowe” sprawdzenie maili zmieniało się w godzinne przeglądanie treści opublikowanych w internecie. Z tego też względu wyłącz wszystkie niepotrzebne portale i aplikacje.
Dobrym rozwiązaniem jest również wyciszenie telefonu. Przecież nic się nie stanie, jeżeli odpowiesz na SMS od koleżanki po tym, jak skończysz pracę.