Tradycji powiedz „NIE”
Pierwszą kwestią, jaką musisz pokonać podczas walki ze stresem dotyczącym Twojego awansu zawodowego, są stereotypy na temat kobiet. Przedstawicielki płci pięknej często traktowane są jako słabsza płeć. Zbyt emocjonalne podejście do życia czy duży stopień wrażliwości uważane są często za wady kobiet na stanowiskach kierowniczych.
Jednak czy współczesna kobieta rzeczywiście jest słabą istotą, która nie potrafi osiągnąć zamierzonych celów? Oczywiście, że nie! Współczesne panie to w pełni świadome swojej wartości bizneswoman, dla których życiowym celem jest osiągnięcie zawodowego sukcesu. Determinacja, doskonała organizacja, ale również większa niż u mężczyzn otwartość na innych sprawiają, że współczesna kobieta jest silna i nie boi się żadnych wyzwań.
Przestań być skromną
Jedną z cech, które sprawiają, że kobietom nieco trudniej jest osiągnąć zawodowy sukces, jest ich nadmierna skromność. Oczywiście niezbyt nachalne przechwalanie się swoimi osiągnięciami jest jak najbardziej godne naśladowania. Jednak problemy mogą pojawić się wtedy, kiedy skromność przeradza się w umniejszanie swoich zalet.
Dlatego przestań nie dostrzegać swoich mocnych stron. Co więcej, pozwól na to, aby dostrzegli je inni. Nie umiesz przyjmować komplementów pod swoim adresem? Jeżeli tak, to zamiast twierdzić, że wcale nie jesteś w czymś taka dobra, jak się komuś wydaje, po prostu podziękuj. Umniejszanie swoich zalet nie tylko nie pomoże Ci zdobyć kierowniczego stanowiska, ale też będzie przedstawiać Cię jako osobę niezbyt pewną siebie.
Czy sądzisz, że właśnie takich szefów poszukują pracodawcy? Dlatego przestań być nadmiernie skromna i uwidaczniaj swoje mocne strony. Pracodawcy potrzebują silnych pracowników. Będąc przekonaną o swoich kompetencjach i mocnych stronach z pewnością będziesz doskonałym materiałem na szefa.