Zaplanuj swoje działanie
Jeżeli wiesz, że czeka Cię realizacja większego projektu, przy którym możesz mieć problem z utrzymaniem długotrwałej koncentracji, powinieneś dokładnie zorganizować sobie pracę. Twój plan powinien być jak najbardziej szczegółowy. Zbyt ogólne wytyczne będą stwarzały Ci wiele okazji do odwrócenia uwagi od wykonywanego zadania. Natomiast ściśle określone normy czasowe będą skutecznie motywowały do efektywnego działania.
Wygospodaruj odpowiednie miejsce
Jednym ze sposobów na skuteczne dekoncentrowanie się w czasie pracy jest wykonywanie określonego zadania w miejscu zupełnie do tego nieprzystosowanym. Bałagan, zawracający Ci głowę bliscy czy urywające się telefony na pewno nie pomogą Ci w szybkiej realizacji projektu. Z tego też względu, zanim przystąpisz do pracy, zadbaj o właściwe miejsce jej wykonania.
Twoje biuro powinno być w pełni przystosowane do Twoich upodobań. Jeżeli nie lubisz pracować w grupie, zadbaj o to, żeby nikt Ci w trakcie pracy nie przeszkadzał. Nie lubisz pracować w bezwzględnej ciszy – włącz swoją ulubioną płytę bądź stację radiową. Miejsce, w którym będziesz czuł się komfortowo, będzie pomagało Ci w skupieniu uwagi na wykonywanym projekcie.