Jak skutecznie się skoncentrować

Kategoria: HR
Autor: Kulik Katarzyna
Data: 12-06-2012 r.

Skupienie się na wykonywanej czynności może być niekiedy kłopotliwe. Szczególnie w przypadku, kiedy nad konkretnym zadaniem pracujesz od dłuższego czasu. Jak skutecznie się skoncentrować i nie myśleć o innych nieistotnych rzeczach?

Zaplanuj swoje działanie

Jeżeli wiesz, że czeka Cię realizacja większego projektu, przy którym możesz mieć problem z utrzymaniem długotrwałej koncentracji, powinieneś dokładnie zorganizować sobie pracę. Twój plan powinien być jak najbardziej szczegółowy. Zbyt ogólne wytyczne będą stwarzały Ci wiele okazji do odwrócenia uwagi od wykonywanego zadania. Natomiast ściśle określone normy czasowe będą skutecznie motywowały do efektywnego działania.

Wygospodaruj odpowiednie miejsce

Jednym ze sposobów na skuteczne dekoncentrowanie się w czasie pracy jest wykonywanie określonego zadania w miejscu zupełnie do tego nieprzystosowanym. Bałagan, zawracający Ci głowę bliscy czy urywające się telefony na pewno nie pomogą Ci w szybkiej realizacji projektu. Z tego też względu, zanim przystąpisz do pracy, zadbaj o właściwe miejsce jej wykonania.

Twoje biuro powinno być w pełni przystosowane do Twoich upodobań. Jeżeli nie lubisz pracować w grupie, zadbaj o to, żeby nikt Ci w trakcie pracy nie przeszkadzał. Nie lubisz pracować w bezwzględnej ciszy – włącz swoją ulubioną płytę bądź stację radiową. Miejsce, w którym będziesz czuł się komfortowo, będzie pomagało Ci w skupieniu uwagi na wykonywanym projekcie.

Zadbaj o tlen

Częstym błędem, który jest popełniany przy dłuższej realizacji zadań, jest zapominanie o odpowiednim dotlenieniu umysłu. Praca w dusznym pomieszczeniu może o wiele szybciej wyczerpać zasoby posiadanej energii. Dlatego też pamiętaj, aby robić krótkie przerwy. Ponadto wietrz pomieszczenie, w którym pracujesz. Najlepszym rozwiązaniem dla Twojego umysłu byłoby również regularne uprawianie sportów. Zaledwie kwadrans porannych ćwiczeń pozwoli Ci dostatecznie dotlenić Twój umysł, a tym samym ułatwić koncentrację.

Skupienie uwagi na wykonywanych czynnościach nie jest wcale trudne. Wystarczy do tego jedynie odpowiednia organizacja czasu i miejsca pracy, jak też właściwa ilość przerw. Dzięki temu realizacja projektów nie tylko będzie łatwiejsza, ale również o wiele bardziej efektywna.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

30 najciekawszych pytań z prawa pracy

pobierz

Różnicowanie wynagrodzeń na takich samym stanowiskach

pobierz

Dokumentacja pracownicza

pobierz

Pracownik może krytykować decyzje szefa, ale nie jego osobę

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 26388 )
Array ( [docId] => 26388 )