Zakres kompetencji konsultanta ds. rekrutacji
Decydując się na konkretnego konsultanta ds. rekrutacji, obowiązkowo zwróć uwagę na zakres jego kompetencji. Płacąc za usługi rekrutacyjne, powinieneś mieć pewność, że osoba poszukująca dla Ciebie pracownika posiada odpowiednie umiejętności i doświadczenie w tej materii.
Kluczową kwestią z pewnością będzie znajomość branży związanej zarówno z działalnością Twojej firmy, jak również z obecną sytuacją na rynku pracy. Tylko dobra znajomość wymogów zarówno jednej (Twoich), jak i drugiej strony (potencjalnych pracowników) pozwoli rekruterowi na opracowanie skutecznej strategii rekrutacyjnej.
Istotną kwestią przy wyborze właściwego konsultanta ds. rekrutacji są również jego umiejętności komunikacyjne. Poszukiwanie nowego pracownika w dużej mierze opiera się na relacjach z innymi ludźmi. Dlatego też osoba poszukująca dla Ciebie właściwego kandydata na wolne stanowisko powinna swobodnie komunikować się z innymi ludźmi i nie mieć problemów z budowaniem pozytywnych relacji.
Ocena samej firmy executive search
Konsultanci ds. rekrutacji są z reguły pracownikami firm executive search, które zajmują się poszukiwaniem nowych pracowników. Chcąc skorzystać z usług konkretnej firmy, warto zapoznać się z opiniami na jej temat. Szczególną uwagę zwróć na kwestie związane z etyką w biznesie (m.in. terminowość, osiąganie wyznaczonych celów, rzetelność).
Znalezienie informacji na temat poszczególnych firm nie powinno być obecnie dla Ciebie problemem. W sieci z pewnością znajdziesz wiele portali branżowych, na których są prezentowane poszczególne firmy executive search, jak również ich osiągnięcia oraz opinie dotyczące ich usług.