Bądź na bieżąco
Badając satysfakcję pracowników, otrzymasz rzetelną i aktualną wiedzę o jej poziomie i o samych zatrudnionych. Pozwoli Ci to na wdrożenie zmian, które pozytywnie wpłyną na efektywność wykonywanej pracy.
Badanie umożliwi także wczesne zdiagnozowanie potencjalnego problemu. Jeżeli pracownicy są niezadowoleni, to badanie da szansę na wcześniejszą, właściwą reakcję. Unikniesz tym samym pogłębienia negatywnych nastrojów oraz spadku motywacji i efektywności pracy.
Ankieta
Najpopularniejszą metodą badania jest ankieta. Musi być to jednak zawsze badanie anonimowe! Zmuszenie pracowników do podawania imienia i nazwiska może skutkować otrzymaniem nieprawdziwych danych.
Na początku ankiety powinna znajdować się informacja, o celu jej przeprowadzania. Pracownicy muszą być zaznajomieni z taką informacją, w innym przypadku istnieje możliwość, że będą oddawać je niewypełnione.
Ustalenie celu badania wiąże się bezpośrednio z pytaniami, jakie znajdą się w ankiecie. Po ich przygotowaniu, można rozdać je pracownikom w wersji papierowej lub umieścić na odpowiedniej podstronie w serwisie internetowym firmy.
Po otrzymaniu wyników zaczyna się właściwa analiza. Pozwoli ona ustalić panujące w firmie nastroje, odkryć poziom świadomości o celach firmy, zaznajomić się z zadowoleniem z systemu zarządzania czy też poznać przyczyny konfliktów między pracownikami.