Zacznij od siebie
Szef wymagający od podwładnych zwiększonej efektywności sam musi starać się o podnoszenie swoich kwalifikacji i umiejętności. Jesteś dla pracowników autorytetem i to Ciebie starają się naśladować. Nie będąc tytanem pracy, nie możesz tego wymagać od zatrudnianych osób. Zwiększ swoją motywację i pozwól pracownikom brać z Ciebie dobry przykład.
Szersze horyzonty
Wielu pracowników powie Ci, że zmotywuje ich poprawa warunków finansowych, ale musisz pamiętać, że to nie wszystko. Podwyższenie wynagrodzenia może spowodować obniżenie efektywności i kreatywności w pracy. Z drugiej strony miej na uwadze, aby wynagrodzenie Twoich pracowników nie było niższe niż płace na podobnych stanowiskach w innych firmach. Jest to czynnik obniżający motywację do pracy, który może powodować problemy z samooceną.
Bardziej ceniona będzie dobra atmosfera pracy, czy też odpowiednie wyposażenie biura.
Kiedy cenisz sobie pracę podwładnego, rozważ jego awans. Pokażesz w ten sposób, że potrafisz docenić jego pracę.