Jak znaleźć pracę w Agencji PR

Kategoria: HR
Autor: Stwora Sylwia
Data: 28-05-2012 r.

Agencje public relations przede wszystkim stawiają na osoby, które posiadają wykształcenie w zakresie public relations lub zorientowane są na reklamę i marketing. Poszukując pracy w agencji PR musisz być przygotowanym, że bez doświadczenia w branży będziesz zaczynał jako praktykant lub stażysta.

Studia z zakresu Public Relations

Pierwszym krokiem do pracy w agencji PR jest podjęcie studiów na kierunku public relations lub marketing i zarządzanie. Jeśli skończyłeś już jeden kierunek, możesz kontynuować naukę na studiach podyplomowych.

Studiując, zdobędziesz wiedzę niezbędną do pracy w PR oraz poznasz swój przyszły zawód od strony teoretycznej. W czasie trakcie nauki angażuj się w różnego rodzaju akcje PR prowadzone na uczelni. Daj się zauważyć, bo jeśli się wykażesz, to bardzo możliwe jest, że Twój wykładowca zaproponuje Ci praktykę w swojej agencji lub napomknie osobom z branży o utalentowanym studencie.

Zdobywanie doświadczenia

Szukając pracy w public relations zainteresuj się praktykami. W większości przypadków są one bezpłatne, ale jeśli w czasie ich trwania pokażesz się z jak najlepszej strony, zwiększysz swoje szansę na zatrudnienie.

Przeglądaj także oferty stażowe firm, które często są płatne od samego początku ich trwania. Ważne jest abyś zdobywał doświadczenie i obycie w branży public relations, ponieważ jednym z najważniejszych wymagań wobec kandydata na pracownika agencji PR jest doświadczenie oraz wiedza na temat public relations i zagadnień z nim związanych.

Poszukiwanie agencji PR

Poszukując pracy w public relations zapoznaj się z serwisem proto.pl. Jest to jeden z najpopularniejszych portali całkowicie poświęconych PR-owi. Znajdziesz tu najnowsze ogłoszenia o pracę z całej Polski, a także oferty praktyk oraz stażów.

Jeśli jesteś studentem zgłoś się do Biura Karier. Oprócz informacji o ofertach pracy instytucja ta może zaoferować Ci różnego rodzaju szkolenia oraz spotkania z pracodawcami. Pytaj również znajomych, przeglądaj serwisy społecznościowe oraz portale z ofertami pracy.

Integralną częścią poszukiwań pracy jest odpowiednio przygotowane CV oraz list motywacyjny. Warto przygotować również portfolio, zawierające wszelkiego rodzaju teksty, które pozwolą pracodawcy ocenić Twój warsztat dziennikarski.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

30 najciekawszych pytań z prawa pracy

pobierz

Różnicowanie wynagrodzeń na takich samym stanowiskach

pobierz

Dokumentacja pracownicza

pobierz

Pracownik może krytykować decyzje szefa, ale nie jego osobę

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 26345 )
Array ( [docId] => 26345 )


Array ( [docId] => 26345 )