Zaprezentuj siebie
Sama autoprezentacja jest elementem brandingu personalnego. Człowiek zazwyczaj skupia się wtedy na wybranym obszarze zachowań, jak np. wypowiedzi, sygnały werbalne i niewerbalne, postawa ciała itd. Z autoprezentacją jest jednak jeden problem. Często wizerunek, który dana osoba stara się zaprezentować jest sztuczny. Ludzie chcąc dopasować się do otoczenia, kreują się na kogoś, kim nie są, pod wpływem potrzeb otoczenia. W ten sposób dochodzi do dyskomfortu, kiedy osoba, która tak czyni, zaczyna czuć się źle z kreowanym wizerunkiem.
Stwórz własną markę
W tym momencie pojawia się branding personalny. Przez wiele osób uważany już niemal za filozofię życiową. Polega on na w pełni samodzielnym zarządzaniu własnym życiem i karierą, a także wizerunkiem i reputacją. W przeciwieństwie do samej autoprezentacji, wizerunek, z którym ma się do czynienia w brandingu, jest wizerunkiem prawdziwym. Jest to promocja samego siebie, takiego, jakim się jest w rzeczywistości. Odpowiednio sprecyzowane cele, realna strategia i wykorzystywanie odpowiednich narzędzi, pozwalają na osiąganie doskonałych efektów. Bez poczucia zaprzedania samego siebie.