Jakie studia są najlepsze do pracy w PR

Kategoria: HR
Autor: Stwora Sylwia
Data: 30-05-2012 r.

Wiążąc swoją przyszłość z pracą w public relations warto pomyśleć o wyborze studiów na kierunku o specjalności PR, komunikacja medialna lub marketing medialny. W ten sposób przyszły specjalista do spraw kreowania wizerunku medialnego firmy przygotuje się od strony teoretycznej i praktycznej do tego zawodu.

Co dają studia PR

Studia PR mają nauczyć podstawowych umiejętności działania w branży, czyli budowania wizerunku komunikacji firmy lub instytucji poprzez komunikację bezpośrednią np. eventy, budowania relacji z mediami oraz opracowywania materiałów dziennikarskich. Absolwent tego kierunku będzie wiedział, jak wykorzystać nowe technologie w branży oraz w jaki sposób zarządzać sytuacją kryzysową. Nabędzie umiejętności doradczych w zakresie komunikowania się organizacji lub osoby publicznej z podmiotami w jej otoczeniu. Zdobędzie wiedzę na temat sposobu przeprowadzania, analizowania i praktycznego wykorzystania badań opinii pracowniczej i publicznej. Dzięki studiom kierunkowym, przyszły pracownik, pozna otoczenie medialne oraz nabędzie niezwykle ważnych w przyszłej pracy kompetencji językowych.

Gdzie studiować

Obecnie w Polsce studia z zakresu public relations nie są już tylko domeną uniwersytetów oraz uczelni o profilu humanistycznym. Specjaliści w tej dziedzinie kształcą się również na politechnikach, uczelniach ekonomicznych oraz rolniczych. W Trójmieście najlepiej wybrać się do Studium PR na Wydziale Zarządzania i Ekonomii na Politechnice Gdańskiej. Wysokie miejsca w rankingach zajmuje Uniwersytet Warszawski oraz warszawska Szkoła Główna Handlowa. Katowice i Poznań to głównie Akademie Ekonomiczne, a w Krakowie Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera.

Uzyskanie wyższego wykształcenia z zakresu public relations na pewno ułatwi znalezienie pracy w tym zawodzie. Jednak, jak twierdzą specjaliści z branży PR, dobrze radzą sobie również osoby po studiach podyplomowych PR, które wcześniej skończyły marketing, zarządzanie, reklamę, historię, ekonomię czy też polonistykę. Ważne jest, aby oprócz wiedzy ogólnej lub specjalistycznej mieć również praktyczne doświadczenie w tej dziedzinie oraz predyspozycje do pracy w PR, czyli umiejętności interdyscyplinarne, kreatywność i ciekawość świata.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

30 najciekawszych pytań z prawa pracy

pobierz

Różnicowanie wynagrodzeń na takich samym stanowiskach

pobierz

Dokumentacja pracownicza

pobierz

Pracownik może krytykować decyzje szefa, ale nie jego osobę

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 26367 )
Array ( [docId] => 26367 )