Kobieta = uczucia
Często w odniesieniu do kobiet używa się stwierdzenia płeć słaba. Ich słabość wynikać ma głównie z emocjonalnego podejścia do życia, ponieważ kobiety częściej kierują się w swoim działaniu intuicją i uczuciami. Płeć piękna zwraca szczególną uwagę na relacje międzyludzkie towarzyszące im w kontaktach biznesowych. Dzięki temu to kobietom właśnie łatwiej przychodzi praca w grupie, zarządzanie zespołem czy komunikacja z partnerami biznesowymi.
Poza tym płeć piękną w biznesie charakteryzuje elastyczność oraz skłonność do kompromisu. Emocjonalne podejście kobiet do relacji biznesowych przekłada się na łatwość nawiązywania relacji oraz pełną możliwość przystosowania się do nowych sytuacji.
Nadążając za trendami
Czytając o tym, że kobiety wykorzystują w działaniu biznesowym własne emocje, można zarzucić płci pięknej zbyt pochopne działanie. W przypadku marketingu warto jednak zwrócić uwagę, że coraz częściej konieczne jest sięganie po techniki, które właśnie odwołują się do ludzkich emocji. Badania semiotyczne czy neuromarketing coraz częściej zastępują tradycyjne badania i techniki marketingowe. Odwoływanie się do ludzkiego poczucia wartości w działaniach marketingowych coraz częściej zapewnia sukces kampanii promocyjnej. Z tego też względu to właśnie kobiety są w stanie w pełni przygotować kampanie marketingowe bazujące na emocjach ludzkich. Marketing, który skupiał się jedynie na atrakcyjnym przedstawieniu produktu już dawno odszedł w zapomnienie. Obecnie liczy się wrażliwe podejście do odbiorców oraz zauważenie ich potrzeb i emocji. Jednak mężczyznom – marketingowcom zauważenie tego rodzaju potrzeb przychodzi o wiele trudniej niż kobietom.