Kobieta idealnym marketingowcem

Kategoria: HR
Autor: Kulik Katarzyna
Data: 19-06-2012 r.

Pracę w marketingu znajduje coraz więcej osób. Wbrew stereotypom do pracy jako marketingowiec szczególnie nadają się kobiety. Dlaczego płeć piękna może okazać się lepszym marketingowcem od mężczyzny?

Kobieta = uczucia

Często w odniesieniu do kobiet używa się stwierdzenia płeć słaba. Ich słabość wynikać ma głównie z emocjonalnego podejścia do życia, ponieważ kobiety częściej kierują się w swoim działaniu intuicją i uczuciami. Płeć piękna zwraca szczególną uwagę na relacje międzyludzkie towarzyszące im w kontaktach biznesowych. Dzięki temu to kobietom właśnie łatwiej przychodzi praca w grupie, zarządzanie zespołem czy komunikacja z partnerami biznesowymi.

Poza tym płeć piękną w biznesie charakteryzuje elastyczność oraz skłonność do kompromisu. Emocjonalne podejście kobiet do relacji biznesowych przekłada się na łatwość nawiązywania relacji oraz pełną możliwość przystosowania się do nowych sytuacji.

Nadążając za trendami

Czytając o tym, że kobiety wykorzystują w działaniu biznesowym własne emocje, można zarzucić płci pięknej zbyt pochopne działanie. W przypadku marketingu warto jednak zwrócić uwagę, że coraz częściej konieczne jest sięganie po techniki, które właśnie odwołują się do ludzkich emocji. Badania semiotyczne czy neuromarketing coraz częściej zastępują tradycyjne badania i techniki marketingowe. Odwoływanie się do ludzkiego poczucia wartości w działaniach marketingowych coraz częściej zapewnia sukces kampanii promocyjnej. Z tego też względu to właśnie kobiety są w stanie w pełni przygotować kampanie marketingowe bazujące na emocjach ludzkich. Marketing, który skupiał się jedynie na atrakcyjnym przedstawieniu produktu już dawno odszedł w zapomnienie. Obecnie liczy się wrażliwe podejście do odbiorców oraz zauważenie ich potrzeb i emocji. Jednak mężczyznom – marketingowcom zauważenie tego rodzaju potrzeb przychodzi o wiele trudniej niż kobietom.

 

Wrodzone zdolności

Potwierdzeniem tego, że to kobiety są lepszymi marketingowcami od mężczyzn, jest publikacja „Women communicators in the workplace – natural born marketers” S. Freemana i R. Varey`a. Autorzy publikacji szczególnie zaznaczają fakt, że współczesny marketing potrzebuje elastycznego podejścia do rynku i zmieniających się na nim trendów. Ponadto głównymi cechami marketingowca powinny być m.in. zdolność przewodzenia, a nie przymuszania, umiejętność komunikacji, zamiast narzucania własnych poglądów oraz chęć współpracy, a nie dominacji w zespole. Według autorów tymi wszystkimi cechami charakteryzują się kobiety. Co więcej, zdolności, o których wspomniano w publikacji, są naturalnymi cechami kobiet, a co za tym idzie nie wymagają dodatkowego nakładu pracy na ich ukształtowanie czy wypracowanie. Jednym słowem kobieta jest idealnym „materiałem” na skutecznego marketingowca. W zarządzaniu zespołem i kampanią promocyjną z pewnością nie pominie aspektów emocjonalnych odbiorców, które coraz częściej są gwarantem marketingowego sukcesu.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

30 najciekawszych pytań z prawa pracy

pobierz

Różnicowanie wynagrodzeń na takich samym stanowiskach

pobierz

Dokumentacja pracownicza

pobierz

Pracownik może krytykować decyzje szefa, ale nie jego osobę

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 26410 )
Array ( [docId] => 26410 )