Budowanie biznesowych relacji
Networking to nic innego jak dbanie o tworzenie relacji z innymi specjalistami, które mogą okazać się przydatne w prowadzeniu biznesu. I nie chodzi tu wcale o sformalizowaną współpracę, lecz więzi o charakterze bardziej prywatnym. Zaletą networkingu jest budowanie grupy znajomych, z którymi łączą nas głównie koleżeńskie relacje, jednak nie wykluczają one możliwości skorzystania z ich specjalistycznej pomocy, kiedy będzie to konieczne.
Networking to inaczej dbanie o odpowiednie zaplecze specjalistyczne, które nie będzie wymagało od Ciebie finansowego inwestowania, a bardzo często będzie wywoływało wiele satysfakcji, chociażby dzięki nawiązanym znajomościom z ciekawymi ludźmi. Mając dobre relacje z prawnikiem, z pewnością będziesz mógł się do niego zwrócić o poradę w razie problemów z inwestorem. Będziesz mógł wówczas liczyć nie tylko na wysokiej jakości pomoc, ale możliwe również, że nie będzie Cię to wiele kosztować lub będziesz mógł się zrewanżować ewentualną przysługą w przyszłości.
Wyjdź do ludzi
Networking nie jest skomplikowany. Wystarczy jedynie, że wybierzesz się na kilka specjalistycznych konferencji czy szkoleń. Jak je znaleźć? Poszukaj informacji na portalach biznesowych, z których na pewno korzystasz na co dzień. Natomiast jeżeli nie uda Ci się znaleźć odpowiadającej Ci konferencji, zawsze możesz pokusić się o samodzielne zorganizowanie niewielkiego spotkania branżowego. Odnajdź w sieci kilkanaście kontaktów, wyślij propozycję miejsca i terminu, a z pewnością ktoś zdecyduje się na organizowane przez Ciebie spotkanie. Poza tym nie musisz organizować wcale ogromnej konferencji. Czasami zwykłe spotkanie przy kawie stanowi doskonałą okazję do nawiązania biznesowych relacji.