Rekrutacja pracowników - kontakt z niezatrudnionymi kandydatami

Kategoria: HR
Autor: Kulik Katarzyna
Data: 31-08-2012 r.

Pracodawcy poszukujących nowych pracowników z reguły kontaktują się z tymi kandydatami, których cv ich zainteresowało. Pozostali kandydaci nie są w żaden sposób informowani o odrzuceniu ich oferty. Niewielu pracodawców zdaje sobie sprawę, że popełnia w ten sposób istotny błąd. Dlaczego powinieneś skontaktować się również z tymi kandydatami, których postanowiłeś nie zatrudniać?

Zasadniczym błędem, jaki popełniają pracodawcy jest nieuwzględnianie kandydatów na konkretne stanowisko jako potencjalnych klientów ich firmy. Musisz liczyć się z tym, że Kowalski, który chciał zostać specjalistą ds. reklamy w Twojej firmie, też korzysta z produktów oferowanych przez Twoje przedsiębiorstwo.

Ignorując w procesie rekrutacji te osoby, na których zatrudnienie się nie zdecydowałeś po przeczytaniu ich cv czy po rozmowie rekrutacyjnej, działasz na swoją niekorzyść. W ten sposób przedstawiasz swoje przedsiębiorstwo jako firmę dbającą jedynie o interesy osób zatrudnionych. Brak kontaktu z Twojej strony może zostać odebrany jako bagatelizowanie konkretnej kandydatury, a tym samym przełożyć się na niechęć wobec Twojej firmy. Czy warto tak dużo ryzykować?

Brak informacji z Twojej strony o wynikach rekrutacyji i o odrzuceniu konkretnej oferty jest niczym przysłowiowe „palenie mostów”. Wbrew pozorom z czasem może okazać się, że współpraca z odrzuconym wcześniej kandydatem do pracy nie jest wcale złym pomysłem. Sądzisz jednak, że ten, kto wcześniej został zbagatelizowany z entuzjazmem przyjmie Twoją ofertę zatrudnienia? Dlatego też powinieneś zadbać o pozostawienie pozytywnego wrażenia nie tylko na tych osobach, które postanowiłeś dalej rekrutować, ale przede wszystkim na tych, których oferty odrzuciłeś.

Wbrew pozorom poinformowanie kandydatów o odrzuceniu ich oferty nie jest zbyt pracochłonne. Wystarczy z reguły prawidłowo sformułowany mail z podziękowaniem za złożenie oferty i z informacją o wyborze innego kandydata. Wysłanie masowej wiadomości do wszystkich tych, na których kandydatury się nie zdecydowałeś, zajmie kilka minut. Natomiast te kilka minut pozwoli Ci na ochronę wizerunku jako pracodawcy i przedsiębiorcy.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

30 najciekawszych pytań z prawa pracy

pobierz

Różnicowanie wynagrodzeń na takich samym stanowiskach

pobierz

Dokumentacja pracownicza

pobierz

Pracownik może krytykować decyzje szefa, ale nie jego osobę

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 26512 )
Array ( [docId] => 26512 )