Specjalista od e-marketingu

Kategoria: HR
Autor: Kulik Katarzyna
Data: 09-04-2012 r.

W obecnych czasach Internet stał się jednym z podstawowych źródeł informacji. Bardzo wiele przedsiębiorstw docenia ten środek komunikacji, a ich liczba będzie stale rosnąć. Coraz częściej poszukiwani są również specjaliści od internetowej reklamy, tzw. e marketingowcy.

Zakres obowiązków e-marketingowca

Głównym obowiązkiem e-marketingowca jest dbałość o pozytywny wizerunek firmy w mediach internetowych. Skuteczna promocja przedsiębiorstwa opiera się obecnie nie tylko na wyeksponowaniu reklamowego baneru na stronie internetowej.

O znaczeniu współczesnej firmy świadczy jej obecność na portalach społecznościowych, forach branżowych czy specjalistycznych portalach. E-marketingowiec jest odpowiedzialny za właściwą komunikację firmy z internautami. Tworzenie profili na serwisach społecznościowych czy mailing do potencjalnych klientów to tylko niektóre ze sposobów na utrzymywanie relacji z grupą docelową w sieci.

Jakie wykształcenie

Specjalista ds. e-marketingu, jak sama nazwa wskazuje, powinien ukończyć studia marketingowe lub pokrewne. Do pokrewnych specjalizacji z pewnością można zaliczyć Public Relations czy studia z zakresu reklamy. Jednak tym fachem coraz częściej zajmują się również dziennikarze czy socjologowie. Jak to możliwe? Praca e-marketingowca opiera się na budowaniu pozytywnych relacji z szeroką rzeszą odbiorców. Dlatego umiejętność bezpośredniej komunikacji z użytkownikami oraz zidentyfikowania ich potrzeb jest niezwykle przydatna w tym zawodzie.

 

Dodatkowe umiejętności

Oprócz wiedzy z zakresu reklamy, e-marketingowiec powinien wykazywać się wysokim stopniem organizacji własnej pracy. Kampanie marketingowe wymagają z reguły pełnej dyspozycyjności oraz zorientowania w zmieniających się na rynku trendach. Warunkiem skutecznej kampanii jest jej dostosowanie do wymagań grupy docelowej. Ciągłe badania potrzeb klientów, jak również wykorzystywanie najnowszych metod komunikacji są w stanie zagwarantować marketingowy sukces.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

30 najciekawszych pytań z prawa pracy

pobierz

Różnicowanie wynagrodzeń na takich samym stanowiskach

pobierz

Dokumentacja pracownicza

pobierz

Pracownik może krytykować decyzje szefa, ale nie jego osobę

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 26297 )
Array ( [docId] => 26297 )