Zakres obowiązków e-marketingowca
Głównym obowiązkiem e-marketingowca jest dbałość o pozytywny wizerunek firmy w mediach internetowych. Skuteczna promocja przedsiębiorstwa opiera się obecnie nie tylko na wyeksponowaniu reklamowego baneru na stronie internetowej.
O znaczeniu współczesnej firmy świadczy jej obecność na portalach społecznościowych, forach branżowych czy specjalistycznych portalach. E-marketingowiec jest odpowiedzialny za właściwą komunikację firmy z internautami. Tworzenie profili na serwisach społecznościowych czy mailing do potencjalnych klientów to tylko niektóre ze sposobów na utrzymywanie relacji z grupą docelową w sieci.
Jakie wykształcenie
Specjalista ds. e-marketingu, jak sama nazwa wskazuje, powinien ukończyć studia marketingowe lub pokrewne. Do pokrewnych specjalizacji z pewnością można zaliczyć Public Relations czy studia z zakresu reklamy. Jednak tym fachem coraz częściej zajmują się również dziennikarze czy socjologowie. Jak to możliwe? Praca e-marketingowca opiera się na budowaniu pozytywnych relacji z szeroką rzeszą odbiorców. Dlatego umiejętność bezpośredniej komunikacji z użytkownikami oraz zidentyfikowania ich potrzeb jest niezwykle przydatna w tym zawodzie.