Citroen C4

Kategoria: Autosegment C
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 30-06-2012 r.

Citroen C4 to kompaktowe auto segmentu C, czyli klasy niższej średniej, które w 2004 roku zastąpiło na rynku model Xsara. Citroen C4 I generacji występował jako 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz minivan Xsara Picasso. Od 2010 roku na rynku znajduje się Citroen C4 II generacji, oferowany tym razem wyłącznie w odmianie pięciodrzwiowy hatchback.

Pierwsza generacja Citroena C4, była zaprojektowana awangardowo na tle aut konkurencji i w 2006 roku zyskała nagrodę World Car Design of the Year. Konstrukcyjnie Citroen C4 I generacji spokrewniony był z Peugeotem 308. Nowy model Citroena C4 jest można powiedzieć zaprojektowany bardziej ponadczasowo i klasycznie. Przypomina raczej nudne niemieckie auta niż ładne francuskie modele. Atutem jest jednak stosunkowo niska cena.

Trudno powiedzieć coś o II generacji C4, gdyż auta te są jeszcze młode. Pierwsza generacja, jak wiele aut francuskich miewała problemy z kapryśną elektroniką. Zalety Citroena C4 I generacji to jednak korzystna cena zakupu, praktyczne wnętrze, dobre właściwości jezdne oraz stosunkowo niewielkie koszty utrzymania. Citroen C4 II generacji to konkurent takich aut jak: Renault Megane, Ford Focus, Opel Astra, VW Golf, Peugeot 308, Citroen C4, Toyota Auris, Honda Civic, Skoda Octavia, Kia Ceed czy Hyundai i30.

 

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Citroena C4 w podstawowej wersji wyposażenia Attraction z silnikiem benzynowym 1.4 VTi 95 KM, trzeba dysponować kwotą zaledwie 48 900 zł. Wersja Attraction z silnikiem wysokoprężnym 1.6 HDi 95 KM to koszt od 56 900 zł. Lepiej wyposażona odmiana Selection z silnikiem benzynowym 1.6 VTi 120 KM kosztuje 61 100 zł, zaś odmiana Exclusive z silnikiem diesla 1.6 HDi 112 KM kosztuje 72 400 zł.

Ceny używanych Citroenów C4 I generacji zaczynają się od ok. 15,9 tys. zł za najstarsze egzemplarze z 2005 roku, przez ok. 22 tys. zł za auta 3-letnie z 2009 roku, po nawet 28 tys. za auta z 2010 roku. Używanych egzemplarzy Citroena C4 II generacji na razie brakuje, gdyż auta te są prawie nowe. Jeżeli jednak ktoś byłby zainteresowany tym autem, powinien pomyśleć o nowym egzemplarzu, z uwagi na korzystny stosunek ceny do jakości. Za kwotę ok. 50 tys. zł trudno bowiem kupić nowe auto kompaktowe z przyzwoitym wyposażeniem i nawet koreańskie Kia i Hyundai mogą być nieco droższe.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl


Zobacz także:

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27464 )
Array ( [docId] => 27464 )