Czym są ćwiczenia pilates

Autor: Stwora Sylwia
Data: 09-07-2012 r.

Poprawa wyglądu naszego ciała przy pomocny bezstresowych, prostych i niemęczących zajęć jest możliwa. Pilates opiera się na ćwiczeniach rozciągających oraz odstresowujących, które przynoszą korzyści zarówno fizyczne, jak i psychiczne.

Podstawy pilatesu

Metodę pilates opracował w latach dwudziestych XX wieku Niemiec Joseph Pilates, który chciał umożliwić kontuzjowanym sportowcom oraz tancerzom szybki i bezpieczny powrót do treningów.

Ćwiczenia opierają się na dokładnych i powolnych ruchach wymagających koncentracji oraz skupienia. Nie ma tu miejsca na gwałtowne ruchy czy podskoki, a mięśnie nie są nadmiernie obciążane, dlatego pilates jest odpowiedni nawet dla osób z chorym kręgosłupem lub nadwagą.

Ćwiczenia można wykonywać w domu na macie lub w klubach sportowych na specjalistycznych przyrządach. Pilates opiera się na 500 ćwiczeniach łączących w sobie elementy baletu, jogi i ćwiczeń siłowych. System opiera się na jakości, a nie na ilości wykonywanych zadań. W czasie ćwiczeń należy zadbać o poprawne oddychanie oraz kontrolę przepony.

Aby osiągać zakładane efekty powinniśmy ćwiczyć minimum dwa – trzy razy w tygodniu. Liczy się również regularność. Typowy trening trwa około 1,5 godz., a poszczególne ćwiczenia powinny być powtarzane 10-15 razy. Istotne jest, aby każde zajęcia rozpoczynać od rozgrzewki.

 

Korzyści z pilatesu

Pilates nie tylko pomaga uzyskać smukłą sylwetkę, ale poprawia również nasze samopoczucie. Ponadto, metoda stworzona przez Pilatesa uelastycznia ciało, wzmacnia mięśnie brzucha, dolnej części pleców, bioder i pośladków, stabilizuje odpowiednią postawę kręgosłupa.

Pozostałe korzyści płynące z uprawiania pilatesu to opanowanie prawidłowego i pełnego oddechu, poprawa koordynacji ruchowej. Metoda ta, zgodnie z pierwotnym założeniem pomysłodawcy, pozwala w bezpieczny sposób pomóc w rehabilitacji urazów stawów i kręgosłupa, a także kontuzji kości i mięśni.

Pilates można uprawiać bez względu na wiek, stan zdrowia czy poziom zaawansowania. Pozwala on osiągnąć równowagę między ciałem i psychiką, a ćwiczący poznaje lepiej swój organizm i jego możliwości.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 28077 )
Array ( [docId] => 28077 )

Array ( [docId] => 28077 )