Na czym polega Crossfit

Autor: Stwora Sylwia
Data: 15-07-2012 r.

Szybko, krótko i intensywnie. To podstawowe założenia Crossfitu, rodzaju aktywności fizycznej dostępnej dla każdego, bez względu na płeć, wiek czy posiadaną kondycję. Łączy w sobie elementy przeróżnych sportów, a obciążenie i stopień intensywność każdy trenujący dopasowuje do swoich możliwości.

Początki Crossfitu

Crossfit to system treningowy opracowany przez Kalifornijczyka, Grega Glassmana w latach 90. XX wieku. W swoim garażu wykonywał on szereg najróżniejszych ćwiczeń przy użyciu opon samochodowych, sztang, drążka czy drewnianej skrzyni. Trening trwał krótko, ale był szybki i niezwykle intensywny. Liczył się skrajny wysiłek.

Specyfika treningu Glassmana zainteresowała jednostki policyjne, wojskowe, strażackie, a nawet siły specjalne amerykańskiej marynarki - Navy Seals. Od kilku lat zyskuje na popularności również wśród amatorów sportu oraz osób pracujących nad modelowaniem sylwetki.

Na czym polega Crossfit

System Crossfit opiera się na wszechstronnej pracy nad rozwojem ciała poprzez zajęcia siłowe, aerobowe lub sztuki walki. W ramach treningu możesz ćwiczyć na siłowni, biegać, pływać, skakać na skakance, wykonywać skoki na skrzynię, robić przysiady, pompki, brzuszki, podciągać się na drążku czy też jeździć na rowerze.

W Crossficie nie jest ważna systematyczność czy kolejność ćwiczeń. Liczy się Twoja pomysłowość i to, abyś w ciągu 20 minut wykonał ćwiczenia dynamicznie, na pełnej sile i w jak największej liczbie powtórzeń.

Przykładowe treningi crossfitu

W Crossficie wyróżnić można kilka podstawowych zestawów ćwiczeń. Cindy to seria 5 podciągnięć, 10 pompek i 15 przysiadów, które należy powtarzać po sobie przez 20 minut w tylu rundach, na ile dasz radę. Mary składa się z 5 pompek z nogami uniesionymi w górę pionowo, 10 przysiadów jednonóż oraz 15 podciągnięć. Zasada, jak przy każdej serii – tyle rund, na ile starczy Ci sił w ciągu 20 minut. Griff to zestaw biegowy, na który składa się bieg na 800 m, bieg tyłem na 400 m, bieg 800 m i 400 m tyłem.

Uprawiając Crossfi wzmacniasz mięśnie i stawy, dzięki czemu zmniejszasz ryzyko kontuzji oraz pracujesz nad ogólną sprawnością ruchową. Ten system pozwoli Ci poprawić siłę, wytrzymałość i wydolność, a także wyrzeźbi Twoje ciało, nadając mu więcej gibkości i elastyczności.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 28081 )
Array ( [docId] => 28081 )

Array ( [docId] => 28081 )