W Internecie możemy odnaleźć wiele portali, które umożliwiają nawiązanie kontaktu ze specjalistą, pozwalają umówić się na wizytę, a co najważniejsze pozwalają podzielić się opinią na temat wykonanej usługi. Każdy pacjent może ocenić danego lekarza, sposób przeprowadzenia badań oraz opisać stopień komfortu z udzielonych mu usług medycznych.
Tego typu portale ułatwiają pacjentom znalezienie odpowiedniego fachowca, a lekarzom dają możliwość zaprezentowania swojej działalności, co zapewnia teoretycznie obopólną korzyść.
W dobie powszechnego Internetu, główną rolę w tworzeniu opinii odgrywają szeregowi internauci, mający potrzebę wyrażenia własnego zdania na temat uzyskanych usług medycznych. Jest to dobre rozwiązanie jeżeli wizyta lekarska przebiegła pomyślnie, a pacjent był zadowolony z zapewnionych mu świadczeń medycznych.
Problem pojawia się w momencie, gdy praktyka lekarska okazała się niekomfortowa, a pacjent był niezadowolony z wizyty i otwarcie postanowił podzielić się opinią na łamach portalu, nadszarpując reputację ocenianego.