Internet istotny w praktyce lekarskiej

Kategoria: Pacjent
Data: 31-05-2013 r.

W dzisiejszych czasach Internet jest doskonałym narzędziem marketingowym, w którym każdy może zaprezentować swoje usługi. Taką szansę mają również lekarze, którym portale pozwalają wypromować swoją praktykę lekarską, a potencjalnym pacjentom zapewnia to wiedzę o kompetencjach lekarza. Co zrobić jednak w przypadku nieprzychylnych komentarzy?

W Internecie możemy odnaleźć wiele portali, które umożliwiają nawiązanie kontaktu ze specjalistą, pozwalają umówić się na wizytę, a co najważniejsze pozwalają podzielić się opinią na temat wykonanej usługi. Każdy pacjent może ocenić danego lekarza, sposób przeprowadzenia badań oraz opisać stopień komfortu z udzielonych mu usług medycznych.

Tego typu portale ułatwiają pacjentom znalezienie odpowiedniego fachowca, a lekarzom dają możliwość zaprezentowania swojej działalności, co zapewnia teoretycznie obopólną korzyść.

W dobie powszechnego Internetu, główną rolę w tworzeniu opinii odgrywają szeregowi internauci, mający potrzebę wyrażenia własnego zdania na temat uzyskanych usług medycznych. Jest to dobre rozwiązanie jeżeli wizyta lekarska przebiegła pomyślnie, a pacjent był zadowolony z zapewnionych mu świadczeń medycznych.

Problem pojawia się w momencie, gdy praktyka lekarska okazała się niekomfortowa, a pacjent był niezadowolony z wizyty i otwarcie postanowił podzielić się opinią na łamach portalu, nadszarpując reputację ocenianego.

Mimo, że lekarze mogą zweryfikować swój profil – uzupełniając informację o sobie – to nie mogą usunąć negatywnej opinii. Mają prawo do zgłoszenia nadużycia w przypadku zbyt ostrej krytyki i możliwość obrony na łamach portalu, jednak częściej decydują się na kasowanie swojego profilu. Sprawy sądowe to ostateczność, decyduje się na nie niewielu pokrzywdzonych, ponieważ wiąże się to z opłatami.

Wobec zalewu konstruktywnej krytyki lekarz powinien odpowiadać na zażalenia pacjentów i szanować ich opinię. To zapewni mu dobre relacje z pacjentami i pozwoli wyciągnąć wnioski na przyszłość.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Ochrona danych osobowych w gabinecie lekarskim – przygotuj się do dużych zmian

pobierz

Elektroniczna dokumentacja medyczna

pobierz

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015

pobierz

Jak przygotować raport o sytuacji ekonomiczno-finansowej SPZOZ Nowy obowiązek dla kierownika

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 29789 )
Array ( [docId] => 29789 )

Array ( [docId] => 29789 )