Rozwój Internetu sprawił, że pacjenci wybierając odpowiednią placówkę medyczną, zaglądają najpierw na stronę internetową danego podmiotu leczniczego. Odpowiednia reklama placówki i przejrzysta strona internetowa, pozwoli zadbać o komfort potencjalnego pacjenta już na etapie poszukiwania i zapewni pozytywny wizerunek placówki.
Coraz częściej pacjenci, aby zdobyć informację o danej placówce medycznej lub lekarzu, sięgają do wiedzy pozyskanej z Internetu. Poszukują stron internetowych danych placówek i przez ich pryzmat oceniają czy można danemu podmiotowi zaufać, czy jest liderem w swym fachu oraz czy zapewnia poszukiwane usługi.
Podobnie wygląda poszukiwanie szpitali, centrów rehabilitacyjnych czy lekarzy z prywatnych gabinetów. Korzystanie z sieci do wyszukiwania tego typu informacji pozwala zaoszczędzić czas w sytuacji, gdy pacjent pilnie poszukuje niezbędnej placówki medycznej.
Duża część placówek medycznych i szpitali, widzi ogromny potencjał w tego typu praktykach. Aby zachęcić pacjentów do korzystania z ich usług, inwestują w przyjazne pacjentowi strony internetowe z przejrzystą zaprezentowaną ofertą medyczną.
Decydując się na stronę internetową placówki medycznej warto zwrócić uwagę na:
-
Przejrzysty podział na usługi kontraktowane z NFZ oraz usługi komercyjne
-
Podział na grupy docelowe : dzieci i dorosłych
-
Zachęcająca animacja na stronie głównej, która będzie pełniła funkcję wizerunkową
-
Dane kontaktowe, które zostaną umieszczone w widocznym miejscu
-
Informację o lekarzach przyjmujących w placówce wraz z godzinami przyjęć
Warto także stworzyć wirtualny spacer po placówce medycznej, dzięki któremu potencjalny pacjent pozna wystrój i wyposażenie placówki.
Przejrzysty projekt graficzny zwróci uwagę zainteresowanego oraz wydłuży czas spędzony przez użytkownika na stronie.
Dbałość podmiotu leczniczego o własną reklamę, inwestycja w przejrzystą i przyjemną stronę internetową sprawi, że pacjent chętniej skorzysta z usług danej placówki.
Małgorzata Stankiewicz
Zobacz także: