Nauczyciela nie obowiązuje kurs na kierownika wycieczki

Autor: Bożena Winczewska
Data: 07-05-2015 r.

Kierownika wycieczki szkolnej wyznacza dyrektor szkoły spośród pracowników pedagogicznych spełniających określone kwalifikacje. Przepisy nie formułują wobec nauczycieli wymogu ukończenia kursu dla kierowników wycieczek szkolnych.

Do wyznaczenia pracowników pedagogicznych na kierowników wycieczek lub imprez szkolnych uprawniony jest dyrektor szkoły. Wskazując określoną osobę powinien ocenić, czy posiada ona odpowiednie kwalifikacjach by właściwie zrealizować właściwe dla kierownikowi wycieczki zadania. Przepisy nie wskazują, by przed wyznaczeniem nauczyciela na kierownika wycieczki musiał on ukończyć kurs kierowników wycieczek szkolnych.

 

Wymóg ukończenia kursu kierownika wycieczki szkolnej dotyczy innych osób wyznaczonych przez dyrektora do prowadzenia wycieczki szkolnej. Inne osoby to osoby bez kwalifikacji pedagogicznych i pełnoletnie. Kwalifikacje równoważne z ukończeniem kursu kierowników nadają tym osobom także:

  • uprawnienia instruktora harcerskiego;

  • uprawnienia przewodnika turystycznego;

  • przodownika lub instruktora turystyki kwalifikowanej;

  • pilota wycieczek.

W przypadku realizacji przez szkołę form turystyki kwalifikowanej i obozu wędrownego, pracownicy pedagogiczni szkoły zobowiązani są do uzyskania dodatkowych kwalifikacji określonych w §11 ust. 3 i 4 rozporządzenia MENiS z 8 listopada 2001 r.

Przepisy zmieniające rozporządzenie z 8 listopada 2001 r. uprawniają dyrektora szkoły do wyrażenia zgody na łączenie funkcji kierownika i opiekuna wycieczki lub imprezy.

Bożena Winczewska, specjalista prawa oświatowego

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Jak oduczyć dziecko przeklinania

pobierz

Nowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów

pobierz

Reforma oświaty

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 37106 )
Array ( [docId] => 37106 )