Procedura postępowania z uczniem palącym papierosy na terenie szkoły 

Data: 24-06-2013 r.

Nauczyciel powinien powiadomić dyrektora/pedagoga szkolnego o fakcie palenia papierosów przez uczniów na terenie szkoły. O zaistniałej sytuacji powinien wiedzieć również wychowawca klasy.

Krok 1

Osoba, która zauważyła, że uczeń na terenie szkoły pali papierosy, nakazuje mu zaprzestanie tej czynności oraz zgłasza sytuację dyrektorowi szkoły. Ten powiadamia wychowawcę o zdarzeniu.

Krok 2

Wychowawca i pedagog rozmawiają z uczniem na temat szkodliwości palenia papierosów oraz konieczności przestrzegania regulaminu szkolnego. Sporządzają notatkę z rozmowy. Pedagog załącza ją do dokumentacji pedagogicznej danego ucznia.

Krok 3

Wychowawca zawiadamia rodziców (prawnych opiekunów) ucznia i również z nimi przeprowadza rozmowę.

Krok 4

Gdy uczeń po raz kolejny pali papierosy na terenie szkoły, wychowawca i pedagog w obecności dyrektora szkoły przeprowadzają rozmowy dyscyplinujące, zarówno z uczniem, jak i jego rodzicami (prawnymi opiekunami).

Uczeń przyłapany na paleniu papierosów na terenie szkoły powinien wiedzieć, że:
  1. może zostać skierowany przez pedagoga szkolnego na terapię antynikotynową,
  2. łamiąc zakaz palenia papierosów na terenie szkoły, naraża się na obniżenie oceny zachowania, zgodnie z przyjętymi w szkole kryteriami oceniania,
  3. jeśli ma skończone 17 lat, grozi mu kara pieniężna, ponieważ w miejscach użyteczności publicznej obowiązuje zakaz palenia wyrobów tytoniowych.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Jak oduczyć dziecko przeklinania

pobierz

Nowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów

pobierz

Reforma oświaty

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 29874 )
Array ( [docId] => 29874 )