Jeśli szkoła ma zostać miejscem wypoczynku obowiązkowo należy zgłosić ten fakt w odpowiednim kuratorium oświaty. Zgłoszenie wypoczynku organizator przedstawia kuratorowi oświaty w wersji papierowej i elektronicznej. Powiadomienia należy dokonać nie później niż na 21 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku.
Organizator wypoczynku letniego zobowiązany jest dołączyć do zgłoszenia:
-
kopię wydanej właścicielowi, zarządcy lub użytkownikowi obiektu:
-
opinii właściwej miejscowo komendy powiatowej (miejskiej) Państwowej Straży Pożarnej lub
-
protokołu okresowej kontroli Państwowej Straży Pożarnej
- w przypadku organizowania wypoczynku w obiekcie hotelarskim lub innym obiekcie, w którym są świadczone usługi hotelarskie;
-
w przypadku organizowania wypoczynku w obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku:
-
szkic poszczególnych pomieszczeń obiektu, z określeniem ich funkcji, zawierający szkic pomieszczenia do spania, stołówki i pomieszczeń do zajęć wychowawczo-rekreacyjnych,
-
kopię wydanej właścicielowi, zarządcy lub użytkownikowi obiektu opinii właściwej miejscowo komendy powiatowej (miejskiej) Państwowej Straży Pożarnej lub protokołu okresowej kontroli Państwowej Straży Pożarnej, w zakresie spełnienia przez obiekt wymagań przeciwpożarowych;
-
w przypadku organizowania wypoczynku bez stałej infrastruktury komunalnej, w szczególności obozów pod namiotami:
-
szkic sposobu zagospodarowania terenu przeznaczonego na obóz, zawierający szkic rozmieszczenia poszczególnych części obozu: mieszkalnej, żywieniowej, zespołu służby zdrowia, umywalni, ustępów;
-
kopię wydanej właścicielowi, zarządcy lub użytkownikowi obiektu lub terenu:
-
opinii właściwej miejscowo komendy powiatowej (miejskiej) Państwowej Straży Pożarnej lub
-
protokołu okresowej kontroli Państwowej Straży Pożarnej, w zakresie spełnienia przez obiekt lub teren wymagań przeciwpożarowych.
Małgorzata Celuch, nauczycielka wicedyrektorka