Więcej form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów 

Data: 11-06-2013 r.

Nowe rozporządzenie w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej wzbogaca wachlarz dostępnych środków jakimi dysponują nauczyciele oraz specjaliści w udzielaniu wsparcia uczniom. Ogranicza również liczbę uczestników zajęć specjalistycznych.

 
Obok dotychczas obowiązujących zajęć (obowiązkowych, nadobowiązkowych oraz dodatkowych) dodatkowymi formami pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów są zajęcia:
  • rozwijające uzdolnienia,
  • dydaktyczno-wyrównawcze,
  • korekcyjno-kompensacyjne,
  • logopedyczne,
  • socjoterapeutyczne,
  • terapeutycznych.

W klasach terapeutycznych uczniowie z opinią poradni

Nowe przepisy przewidują organizację klas terapeutycznych. Kierowani do nich będą uczniowie, którzy na podstawie badania przeprowadzonego przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną otrzymali opinię, z której jednoznacznie będzie wynikać, potrzeba zastosowania takiej formy pomocy. Pozwala to na uniknięcie sytuacji w której uczniowie, nie wymagający jej zostaliby umieszczeni w klasie terapeutycznej.

Ponadto uczniowie będą mogli korzystać z porad oraz konsultacji. A w przypadku uczniów szkół ponadpodstawowych z zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia oraz kariery zawodowej.

Warsztaty - nowa forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej

W pracy z uczniem dysfunkcyjnym oraz niepełnosprawnym, przewidziano możliwość wykorzystania warsztatów jako nowoczesnej formy pracy dydaktycznej i wychowawczej. Jest ona szczególnie efektywna ze względu na możliwość jednoczesnego przekazywania uczniom wiedzy oraz bezzwłocznego wykorzystywania jej w praktyce. Prawidłowo przeprowadzone zajęcia mogą również istotnie wpłynąć na zmianę postaw reprezentowanych przez młodych ludzi oraz system wyznawanych przez nich wartości.

Mniej uczniów na zajęciach specjalistycznych

Bardzo istotnym zapisem, który został podtrzymany w nowym akcie prawnym jest określenie jedynie maksymalnej liczby uczestników wyszczególnionych w rozporządzeniu formach pomocy. Gwarantuje to indywidualny charakter zajęć i obliguje nauczycieli, wychowawców oraz specjalistów do nie przekraczania maksymalnej liczby uczniów w nich uczestniczących.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Jak oduczyć dziecko przeklinania

pobierz

Nowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów

pobierz

Reforma oświaty

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 29867 )
Array ( [docId] => 29867 )