Do klasy pierwszej publicznej szkoły integracyjnej - podstawowej, gimnazjum lub ponadgimnazjalnej oraz oddziału integracyjnego w szkole ogólnodostępnej każdego typu przyjmowani są:
Rodzice decydują o nauce dziecka w klasie integracyjnej
W przypadku szkoły ogólnodostępnej z oddziałami integracyjnymi nabór do tych oddziałów powinien odbywać się na zasadzie pełnej akceptacji warunków nauki przez rodziców wszystkich dzieci. Sposób i forma wyrażania tej akceptacji powinny być uregulowana wewnętrznie.
- dzieci i młodzież nieposiadający orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego ze względu na niepełnosprawność,
- dzieci i młodzież niepełnosprawni, którym publiczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna wydała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze wskazaniem integracji jako najkorzystniejszej dla nich formy nauki i wychowania.
Do oddziału integracyjnego mogą zatem zostać przyjęci jedynie uczniowie:
- niesłyszący lub słabosłyszący,
- niewidomi i słabowidzący,
- z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
- z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym,
- z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
- z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Nie należy włączać do tej grupy dzieci, którym poradnia, odnosząc się do problemu przedstawionego przez rodziców, wydała opinię, np. w sprawie specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
O przyjęciu dziecka bez orzeczenia decydują wyniki postępowania rekrutacyjnego podejmowanego na wniosek rodziców.
- art. 20a, art. 20e ust. 7, art. 20f ust. 6, art. 71b ust. 1b i ust. 5a ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2004 r. nr 256, poz. 2572 ze zm.),
- art. 1 pkt 51d oraz art. 40 pkt 3 ustawy z 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2015 r. poz. 357).
Zobacz także:
Tagi: niepełnosprawni
