Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określone w statucie szkoły powinny uwzględniać przepisy rozporządzenia MEN z 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów (§ 3 ust. 4 wymienionego rozporządzenia). Tylko zapis: średnia ocen co najmniej 4,75 będzie zgodny z przepisami.
Każda szkoła powinna określić w swoim statucie szczegółowe zasady wewnątrzszkolnego oceniania (§ 2 ust. 1 załącznika nr od 2 do 5f do rozporządzenia MEN z 21 maja 2001 r.).
Opracowując szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego należy uwzględnić przepisy rozporządzenia określone przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania. Wskazują one, że zapewnia uczniowi:
- otrzymanie promocji do klasy programowo wyższej z wyróżnieniem uzyskanie z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średniej ocen co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrej oceny zachowania (§ 20 ust. 4 rozporządzenia MEN z 30 kwietnia 2007 r.);
- ukończenie szkoły z wyróżnieniem uzyskanie w wyniku klasyfikacji końcowej z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średniej ocen co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrej oceny zachowania (§ 22 ust. 2 rozporządzenia MEN z 30 kwietnia 2007 r.).