Leworęczność dotyczy ok. 10% wszystkich piszących, a właściwość tę najczęściej, jako pierwszy, dostrzega nauczyciel przedszkola. Dziś nie stanowi to zaskoczenia ani dla rodziców ani dla nauczycieli. Okazuje się jednak, że szkoła często jest zorientowana na potrzeby uczniów praworęcznych.
Warto dowiedzieć się, co może zrobić dyrektor szkoły i nauczyciele, aby leworęcznym uczniom łatwiej było funkcjonować w otoczeniu nieuwzględniającym ich potrzeb. Niewielkie zmiany w zasadach organizacji klasy szkolnej nie będą miały znaczenia dla nauczycieli i dyrektora szkoły, ale mogą wpłynąć na jakość pracy ucznia.
Dyrektor szkoły decyduje o ustawieniu ławek, miejsca dla uczniów wskazuje nauczyciel
Sposób ustawienia ławek szkolnych muszą być dostosowane do przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy dla uczniów i dla nauczycieli. Szczegółowe zasady urządzenia klas szkolnych powinien jednak ustalać dyrektor szkoły. Powszechnie dba się, aby okna w pracowni znajdowały się z lewej strony, tak aby uczniowie piszący prawą ręką nie zasłaniali sobie dostępu do światła. To, co dla praworęcznych jest ułatwieniem – leworęcznym utrudnia pracę. Dlatego dla nauczycieli ważne powinno być, aby uczniowie leworęczni siedzieli jak najbliżej okna, najlepiej bezpośrednio przy parapecie.