Tworzenie bazy danych klientów firmy transportowej

Kategoria: Logistyka
Autor: Stwora Sylwia
Data: 25-10-2012 r.

Prowadząc firmę oferującą usługi transportowe warto założyć ich bazę danych. Nie tylko usprawnia to funkcjonowanie przedsiębiorstwa, ale dzięki odpowiednim informacjom o określonym kliencie można jeszcze szybciej, skuteczniej i dokładniej dostosować się do jego potrzeb.

Nie licz na pamięć

Wraz w wydłużaniem się listy klientów korzystających z usług firmy transportowej wzrasta ryzyko pomylenia nazwiska lub zgubienia danych teleadresowych znaczącego usługobiorcy. Najlepiej nie zdawać się na swoją pamięć, bo ona bywa zawodna. Zapisywanie informacji odnośnie klientów i świadczonych im usług na pojedynczych kartkach również nie dadzą gwarancji, że w momencie, gdy będą potrzebne, będą pod ręką. Stąd najlepszym i niezbędnym elementem sprawnie funkcjonującej firmy transportowej jest baza jej klientów.

Jak stworzyć bazę i co w niej zawrzeć

Można zdecydować się na wersję klasyczną, czyli ręczne spisanie wszystkich klientów np. w organizerze lub na kartkach zarchiwizowanych w segregatorze lub skoroszycie. Lepsze jednak będzie stworzenie bazy danych w formie elektronicznej. Można posłużyć się najprostszym programem umożliwiającym segregację informacji w formie tabelki, czyli Microsoft Excel albo wybrać bardziej zaawansowaną technikę w postaci Microsoft Access czy specjalny program do tworzenia profesjonalnych baz danych.

Przede wszystkim przy każdym kliencie trzeba:

  • odnotować jego imię i nazwisko,
  • nazwę jego firmy,
  • dokładny adres siedziby przedsiębiorstwa,
  • telefon, fax, e-mail,
  • adres strony internetowej,
  • dane osoby decyzyjnej lub osoby zajmującej się kontaktami z kontrahentami,
  • branże,
  • dotychczas zrealizowane zlecenia (z datą i szczegółowym ich opisem).

Im więcej informacji będzie o danym kliencie, nawet tych, które będą wydawały się na pozór mało istotne (np. hobby klienta), tym łatwiej będzie prowadzić z nim skuteczne rozmowy zakończone otrzymaniem zlecenia. Można takie dane zamieszczać np. w formie uwag do danego klienta. Nie wolno zapominać o aktualizowaniu co pewien czas stworzonej bazy danych.

Sylwia Stwora


Zobacz także:

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Obsługa tachografu

pobierz

Dokumentacja kadrowa kierowcy

pobierz

Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu

pobierz

Niemiecka płaca minimalna

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 32136 )
Array ( [docId] => 32136 )