Nie licz na pamięć
Wraz w wydłużaniem się listy klientów korzystających z usług firmy transportowej wzrasta ryzyko pomylenia nazwiska lub zgubienia danych teleadresowych znaczącego usługobiorcy. Najlepiej nie zdawać się na swoją pamięć, bo ona bywa zawodna. Zapisywanie informacji odnośnie klientów i świadczonych im usług na pojedynczych kartkach również nie dadzą gwarancji, że w momencie, gdy będą potrzebne, będą pod ręką. Stąd najlepszym i niezbędnym elementem sprawnie funkcjonującej firmy transportowej jest baza jej klientów.
Jak stworzyć bazę i co w niej zawrzeć
Można zdecydować się na wersję klasyczną, czyli ręczne spisanie wszystkich klientów np. w organizerze lub na kartkach zarchiwizowanych w segregatorze lub skoroszycie. Lepsze jednak będzie stworzenie bazy danych w formie elektronicznej. Można posłużyć się najprostszym programem umożliwiającym segregację informacji w formie tabelki, czyli Microsoft Excel albo wybrać bardziej zaawansowaną technikę w postaci Microsoft Access czy specjalny program do tworzenia profesjonalnych baz danych.