Sprawdź czy zostały poprawnie wpisane nazwa użytkownika i hasło do konta oraz adresy serwerów pocztowych. W tym celu przejdź do Narzędzia/Konta. W obszarze Poczta kliknij swoje konto e-mail oraz przycisk Właściwości. Teraz sprawdź czy informacje na karcie Serwery w obszarach Informacje o serwerze oraz Serwer poczty przychodzącej są prawidłowo wpisane oraz potwierdź ewentualne zmiany klikając OK oraz Zamknij.
Możliwe też, że Twój serwer pocztowy pozwala tylko na nawiązywanie tzw. bezpiecznego (szyfrowanego) połączenia. Aby je włączyć:
Z menu Narzędzia wybierz Konta.
W obszarze Poczta kliknij Twoje konto e-mail oraz przycisk Właściwości.
Na karcie Zaawansowane w obszarze Poczta wychodząca zaznacz pole wyboru Ten serwer wymaga bezpiecznego połączenia (SSL).
Potwierdź zmiany, klikając OK oraz Zamknij.
Poczta systemu Windows, podobnie jak np. Microsoft Word, potrafi sprawdzać pisownię w trakcie pisania e-maila – należy jednak wcześniej wybrać używany język. W tym celu:
Z menu Narzędzia wybierz Opcje.
Na karcie Pisownia w obszarze Język wybierz język sprawdzania pisowni.
Zatwierdź zmiany wciskając Zastosuj oraz OK.