Kanały obsługi klienta - więcej nie zawsze oznacza lepiej

Autor: Bartłomiej Zamostny
Data: 29-04-2014 r.

Klienci często bywają przytłoczeni liczbą kanałów obsługi  (interaktywne automaty głosowe IVR, witryny internetowe, poczta elektroniczna, czat, media społecznościowe itp.), co sprawia, że często nie potrafią się zdecydować, który kanał najlepiej odpowiada ich potrzebom. Co gorsza, wiele z tych kanałów posiada niespójne ze sobą informacje, które powodują dodatkowo poczucie bezradności lub dezorientacji u klientów.

Z tego powodu na przykład międzynarodowa firma zajmująca się dostarczaniem klientom biznesowym i indywidualnym zaawansowanych technologii informatycznych na swojej stornie internetowej zamieściła informacje kierujące klientów bardziej doświadczonych, poszukujących specjalistycznych informacji, do portalu społecznościowego inżynierów i informatyków.

Z kolei, użytkownik mniej doświadczony także znajdzie dla siebie informacje podane w innym miejscu strony internetowej, dopasowane do jego potrzeb i możliwości zrozumienia. Co ciekawe, firma kompletnie zrezygnowała z poczty elektronicznej jako kanału obsługi klienta, ponieważ doszła do wniosku, że do rozwiązania problemu kierowanego do niej tą drogą potrzeba o ponad połowę czasu więcej niż w trakcie rozmowy telefonicznej. Obecnie ponad 80% kontaktów z tą firmą odbywa się przy pomocy kanału samoobsługowego.

Firma zajmująca się sprzedażą wycieczek stwierdziła, że wielu jej klientów po wejściu na stronę miało ogromne trudności ze znalezieniem poszukiwanych informacji o wycieczkach i warunkach. Zniechęceni klienci po kilku–kilkunastu minutach sięgali po telefon i kontaktowali się z pracownikiem firmy. W związku z tym podjęto decyzję o uporządkowaniu strony internetowej – teraz klienci mają do dyspozycji na przykład sekcję ‘najczęściej poszukiwane informacje’, dzięki czemu szybko docierają do najczęstszych pytań lub informacji.

Bartłomiej Zamostny

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 35266 )
Array ( [docId] => 35266 )

Array ( [docId] => 35266 )