Poprawa jakości w przedsiębiorstwie

Autor: Bartłomiej Zamostny
Data: 08-11-2014 r.

Nieodzownym elementem systemu zarządzania każdym przedsiębiorstwem, w którym jakość będzie powiązana z ciągłym doskonaleniem, jest stworzenie takich warunków, w których nacisk będzie położony na traktowanie doskonalenia jako integralnej części tejże organizacji. W takiej organizacji na wszystkich szczeblach zarządzania powinna istnieć jasno określona odpowiedzialność za jakość oraz jej poprawę.

Również od całego personelu takiej organizacji powinno się oczekiwać zaangażowania w doskonalenie jakości. Dzięki temu doskonalenie będzie rzeczywiście dotyczyć wszystkich procesów organizacji, a nie tylko tych kluczowych.

Jedynie w taki sposób można osiągnąć najważniejszy cel poprawy jakości – zadowolenie i lojalność klientów. Kluczowymi czynnikami, przyczyniającymi się do właściwego wykorzystywania procesu doskonalenia w przedsiębiorstwie, są:

  • proces doskonalenia wdrożony i wykorzystywany w codziennej praktyce,

  • satysfakcja klienta rozpatrywana jako najważniejszy priorytet,

  • fakt, że nierozłączną częścią doskonalenia jest praca zespołowa,

  • doskonalenia organizacji jest rozumiane także jako doskonalenie jakości w organizacji,

  • doskonalenie organizacji jest wdrożone i zarządzane na wszystkich szczeblach organizacji,

  • doskonalenie organizacji wymaga długoterminowego podejścia,

  • doskonalenie organizacji wymaga zmian w kulturze organizacji w celu umożliwienia i zachęcenia do uczestniczenia w nim wszystkich,

  • udział wszystkich pracowników organizacji w jej doskonaleniu jest kluczowy.

System ciągłej poprawy jakości sprawdza się doskonale w sytuacjach, gdy:

  • organizacja jest zorientowana na klienta (zewnętrznego i wewnętrznego),

  • organizacja jest zorientowana procesowo,

  • doskonalenia dotyczy zarówno produktów, jak i usług (pełnego katalogu produktów) organizacji.

Bartłomiej Zamostny

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 36087 )
Array ( [docId] => 36087 )

Array ( [docId] => 36087 )