Dlaczego warto inwestować w employer branding

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 23-08-2012 r.

Samo dbanie o wizerunek przedsiębiorstwa w mediach często już nie wystarcza do odpowiedniej promocji firmy. Wielu właścicieli firm zapomina, że siłę jego działalności stanowią jego pracownicy. W tym kierunku podąża właśnie employer branding. Dlaczego warto inwestować w tę strategię i jakie korzyści może ona przynieść?

Employer branding - definicja

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić, czym tak właściwie jest employer branding i na czym ta strategia polega. Łączy ona elementy marketingu, HR-u i public relations przedsiębiorstwa. Skierowana jest jednak nie do klientów firmy, lecz do jej potencjalnych i obecnych pracowników. Zatem employer branding jest niczym innym jak budowaniem właściwego wizerunku pracodawcy.

Na czym polega employer branding

Employer branding ma za zadanie zaprezentować Twoją firmę jako wiarygodnego, atrakcyjnego pracodawcę. Bardzo często wykorzystuje się w tym celu prezentacje zachęcające specjalistów do współpracy, prezentujące atrakcyjne warunki zatrudnienia.

Istotne jest jednak, aby zaprezentowane informacje nie były jedynie wymysłem marketingowców. Jeżeli zapewniasz rozbudowany pakiet świadczeń socjalnych, to taki pakiet musisz rzeczywiście posiadać w swoim przedsiębiorstwie. Jeśli gwarantujesz stałe szkolenia swoich pracowników, to musisz je realizować.

Twój wizerunek musi mieć solidne podparcie w otaczającej rzeczywistości. Puste frazesy, będące jedynie wymysłem marketingowców, nie tylko nikogo nie przekonają do tego, że warto Ci zaufać jako pracodawcy, ale również przedstawią Cię z zupełnie innej strony – jako oszusta i manipulanta. A nie taki przecież jest cel employer brandingu.

Korzyści płynące z employer brandingu

Korzyści z wykorzystania employer brandingu są raczej oczywiste. Przede wszystkim to tworzenie renomy Twojego przedsiębiorstwa jako solidnego zakładu pracy. Kwestia ta jest szczególnie ważna w przypadku przedsiębiorstw, w których praca nie jest zbyt pozytywnie kojarzona.

Przykładem na to, jak emloyer branding może wpłynąć na wizerunek biznesu jest chociażby kampania McDonalds. Do niedawna praca w tym lokalu gastronomicznym była kojarzona jako jedno z najgorszych zajęć. McDonalds, prezentując siebie jako przedsiębiorstwo otwarte na młodych ludzi oraz pozwalające na rozwój zawodowy i awans, przekształciło się w firmę dla wartościowych, energicznych ludzi. Wystarczy dobrze zaplanowany emloyer marketing, a Twoje przedsiębiorstwo również będzie odbierane jako wymarzone miejsce pracy.


Zobacz także:

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 26064 )
Array ( [docId] => 26064 )

Array ( [docId] => 26064 )