Employer branding - definicja
W pierwszej kolejności należy wyjaśnić, czym tak właściwie jest employer branding i na czym ta strategia polega. Łączy ona elementy marketingu, HR-u i public relations przedsiębiorstwa. Skierowana jest jednak nie do klientów firmy, lecz do jej potencjalnych i obecnych pracowników. Zatem employer branding jest niczym innym jak budowaniem właściwego wizerunku pracodawcy.
Na czym polega employer branding
Employer branding ma za zadanie zaprezentować Twoją firmę jako wiarygodnego, atrakcyjnego pracodawcę. Bardzo często wykorzystuje się w tym celu prezentacje zachęcające specjalistów do współpracy, prezentujące atrakcyjne warunki zatrudnienia.
Istotne jest jednak, aby zaprezentowane informacje nie były jedynie wymysłem marketingowców. Jeżeli zapewniasz rozbudowany pakiet świadczeń socjalnych, to taki pakiet musisz rzeczywiście posiadać w swoim przedsiębiorstwie. Jeśli gwarantujesz stałe szkolenia swoich pracowników, to musisz je realizować.
Twój wizerunek musi mieć solidne podparcie w otaczającej rzeczywistości. Puste frazesy, będące jedynie wymysłem marketingowców, nie tylko nikogo nie przekonają do tego, że warto Ci zaufać jako pracodawcy, ale również przedstawią Cię z zupełnie innej strony – jako oszusta i manipulanta. A nie taki przecież jest cel employer brandingu.